Share This Post

Aktualności / Redakcyjny / Samochody ciężarowe

Turecki koncern BMC wchodzi do Polski – nowa oferta spółki Autobagi 

Turecki koncern BMC wchodzi do Polski – nowa oferta spółki Autobagi 

BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş, wchodzi na polski rynek. Jest to znany koncern pochodzący z Turcji, który słynie z produkcji m.in. ciężarówek, autobusów, a także sprzętu pancernego.

Przedstawiciele firmy podpisali umowę ze spółką Autobagi Polska, dotyczącą przedstawicielstwa już w maju bieżącego roku.

Autobagi Polska jest spółką litewskiej firmy UAB Autobagi, której siedziba mieści się w Libertowie, niedaleko Krakowa. Do tej pory, była znana z reprezentowania rosyjskiego producenta ciężarówek Kamaz.

Jednak po ataku Rosji na Ukrainę wieloletnie partnerstwo zostało przerwane, a firma rozpoczęła poszukiwania nowego partnera biznesowego. Wybór padł właśnie na turecki koncern BMC.

Pojazdy produkowane przez BMC są już znane w wielu krajach należących do UE, w tym także w Polsce. Warto dodać, że w przeszłości sprzedażą zajmowali się niezależni agenci.

Dodatkowym atutem jest to, że BMC jest firmą turecką, w związku z czym import nie ma ograniczeń celnych i ilościowych.

To z kolei oznacza, że nie ma potrzeby uruchamiania antycelnego montażu przemysłowego, czyli pojazdy mogą trafiać do Polski bezpośrednio z fabryki.

Warto także dodać, że na przestrzeni kilku ostatnich lat, koncern przeszedł znaczną przemianę, a dość duży pakiet udziałów firmy wszedł w posiadanie Kataru. Dzięki temu zwiększono kapitał na inwestycję i opracowano od podstaw nową generację ciężarówek.

Po tak ogromnych zmianach producent dysponował nowoczesnymi zakładami, położonymi w Pinarbaşı w Izmirze. Na rynek producent powrócił z całkowicie nową linią aut w swojej ofercie o nazwie TUĞRA.

Warto także dodać, że jej premiera miała miejsce w 2018 roku na targach w Hanowerze.

TUĞRA wyglądem dorównuje nowoczesnym modelom

Model TUĞRA nie wyróżnia się na tle konkurencji, biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny. Jednak wnętrze kabiny doskonale wpisuje się w dzisiejsze trendy i oczekiwania klientów. W środku znajduje się nowoczesny kokpit z 7-calowym monitorem pokładowym i nawigacją.

Pojazd napędzany jest przez własne silniki, które niestety mogą niektórych zniechęcić. Słabsze jednostki (400 KM/1700 Nm) pochodzą od Cumminsa, natomiast te mocniejsze od FPT IVECO.

W przypadku mocniejszych silników, FPT IVECO dostarcza mocniejsze wydania 11-litrowego Cursora 11, który montowany jest w IVECO Stralisie, który spełnia wymogi norm Euro 6.

Co ciekawe, w pojazdach przeznaczonych dla sektora budowalnego, montowana jest 12-biegowa skrzynia przekładniowa ZF Traxon

Dla bezpieczeństwa pracy tureccy producenci wyposażyli ciężarówkę w wiele systemów zwiększających bezpieczeństwo, m.in. system hamowania awaryjnego, radar drogi, czy system ostrzegający kierowcę przed zjechaniem z pasa ruchu.

Premiera w Polsce

W naszym kraju klienci mogli zapoznać się z ofertą BMC na tegorocznych targach Autostrada, które organizowane były w maju w Kielcach.

Wojciech Traczuk, przedstawiciel firmy Autobagi Polska w swojej wypowiedzi zaznaczył:

„Byłem zaskoczony, że nasze stoisko odwiedziła, tak duża liczba potencjalnych klientów. Większość z nich znała już wcześniej tę markę i miała informacje o jej produktach, jednak nie miała z nimi wcześniej do czynienia”.

W dalszej części swojej wypowiedzi dodaje, że wszyscy zainteresowani byli pozytywnie zaskoczeni, a wielu uznało, że pojazd bardzo dobrze się prezentuje.

W branży transportowej ciężarówka jest pewnego rodzaju inwestycją, a właściwie narzędziem, które służy do generowania przychodów firmy. Takie właśnie są pojazdy BMC i ich seria TUĞRA, która trafiła na rynek cztery lata temu.

Przez ten okres, setki egzemplarzy trafiły do firm — nie tylko w Turcji, ale także do innych państw basenu Morza Czarnego i Śródziemnego oraz krajów arabskich.

Wsparcie klienta

Spółka Autobagi Polska wraz z zakupem zapewnia swoim klientom sieć wsparcia posprzedażowego. Na sam początek składa się ona z 20 punktów, które do tej pory zajmowały się obsługą ciężarówek marki Kamaz.

Obecnie, punkty są przekształcane, w taki sposób, aby mogły one świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

Przedstawiciele spółki zapewniają, że z biegiem czasu, liczba autoryzowanych serwisów na terenie Polski będzie systematycznie się zwiększać — planowo ma być ich ok. 50.

Rozmowy dotyczące tego tematu dobiegają już końca, a rozpoczęły się już w styczniu 2022 roku, kiedy to spółka rozważała wprowadzenie na polski rynek ciągnika siodłowego Kamaz o napędzie LNG.

Share This Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>