W sierpniu, czyli kilka miesięcy po skonstruowaniu oryginału, aż 70 egzemplarzy, które są kopią tegorocznego ShowTrucka na podstawie najnowszego Actrosa L, trafiło do dealerów Mercedes-Benz Trucks Polska na obszarze całego kraju. Warto dodać, że wszystkie pojazdy zostały ozdobione jednakową grafiką.
Oryginalny pojazd powstał już wczesną wiosną bieżącego roku. Autorem tego projektu jest Mateusz Nowakowski, który jest grafikiem i ilustratorem. Na swoim koncie ma już kilka mniejszych i większych prac.
Należy podkreślić, że ShowTruck jest jego pierwszym pojazdem ciężarowym w dotychczasowej karierze. Podczas wywiadów tłumaczy:
„W pracy nad projektem, skupiłem się głównie na wydobyciu organicznego charakteru całej grafiki, grubsze linie nawiązują do synaps, które są metaforą integracji ciężarówki oraz przesyłu informacji”.
W dalszej części wypowiedzi zaznacza także, że swoim projektem nie chciał przytłoczyć designu, nad którym pracowali inżynierowie Mercedesa.
„Actros jest niezwykle dopracowaną bryłą, w związku z czym zależało mi na wydobyciu piękna jego stylistyki, aby grafika i konstrukcja pojazdu były wspólne”.
Naszpikowane innowacjami
Producenci Mercedes-Benz Trucks Polska tłumaczą, że projekt ShowTrucka z tego roku jest tak naprawdę naturalną kontynuacją poprzedniej edycji projektu. W 2018 roku, kiedy pojawił się najnowszy model Actrosa wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań, kierunek zmian był jasny: jeszcze większy poziom bezpieczeństwa i komfortu kierowcy.
Wiele zastosowanych innowacyjnych rozwiązań, takich jak: rezygnacja z tradycyjnych lusterek na rzecz kamer cyfrowych MirrorCam, czy najnowsze wersje systemów Active Drive Assist, Active Brake Assist 5 i Predictive Powertrain Control, oznaczały bardzo wiele zmian.
Producenci stwierdzili, że każdy kierowca powinien mieć szansę zapoznania się z tymi zmianami, w związku z czym w 2019 roku poza tradycyjnym ShowTruckiem, powstało także jego 70 wiernych kopii, które będą u dealerów w całej Polsce, po to, aby każdy chętny mógł zapoznać się z tym atrakcyjnym modelem.
W celu zapewnienia pełnej dostępności tych pojazdów każdy z doradców otrzymał jeden egzemplarz do dyspozycji.
Igor Kaczorkiewicz z działu marketingu w Mercedes-Benz Trucks Polska podkreślił, że kampania była ogromnym sukcesem dla koncernu, ponieważ w 2020 i 2021 roku obyły się aż 2003 testy nowego Actrosa. Warto dodać, że podczas testów, pojazdy pokonały łącznie aż 13 082 377 kilometrów.
Właśnie w związku z tym sukcesem, postanowiono powtórzyć tę akcję, kiedy pojawiła się kolejna (piąta) odświeżona wersja Actrosa, czyli Actros L.
W modelu piątej generacji wszystkie systemy, które pojawiły się w poprzedniej wersji, zostały udoskonalone, aby w jeszcze większy sposób wspierać kierowcę podczas ciężkiej i często niezwykle stresującej pracy.
Oczywiście nie są to jedyne zmiany. Igor Kaczorkiewicz informuje, że ich celem było stworzenie Actrosa, który będzie dla kierowcy bezpiecznym i komfortowym miejscem wykonywania pracy, ponieważ spędzają oni w pojazdach bardzo wiele czasu, czasami traktując ciężarówkę, jako swój drugi dom.
W związku z tym producenci obniżyli położenie fotela, który posiada regulację w wielu płaszczyznach, kabina została wygłuszona, aby zapewnić większy komfort kierowcy. Zastosowano nowe reflektory, które gwarantują większą widoczność na drogach.
O ile poprzedni ShowTruck stał się interesującą wizją inteligentnej maszyny, to obecna wersja idzie jeszcze dalej, wchodząc na jeszcze wyższy poziom inteligencji.
W rękach influencerów i wszystkich chętnych
Najnowszy egzemplarz ShowTrucka na bazie Actrosa L, zaprezentowany został podczas zlotu Master Truck Show 2022, który odbył się w Nowej Polskiej Wsi, położonej niedaleko Opola.
Trzy wierne kopie zostały przekazane do trójki zawodowych kierowców, którzy są także influencerami: Kasi Żółtek (Kate TruckDriverka), Adriana Poździeja (Adriana Trucker Paker) i Artura Szymańskiego (ArtDrive).
Dzięki temu kierowcy będą mogli śledzić swoich ulubieńców w mediach społecznościowych i jednocześnie poznawać tajniki nowego Actrosa.
Igor Kaczorkiewicz zaznacza jednak, że zależało im także na osobistym doświadczeniu kierowców, w związku z tym, postanowiono stworzyć 70 wiernych kopii i przekazać je do dealerów Mercedes-Benz Trucks Polska w całej Polsce.
Aby przetestować ciężarówkę, należy zgłosić się do dowolnego dealera. Pojazdy, w zależności od potrzeb, udostępniane są na okres od kilku dni do nawet dwóch tygodni.