Coraz częściej organizowane są plebiscyty dla ciągników siodłowych, które dotyczą bardzo wielu dziedzin eksploatacji. Najpopularniejsze konkursy odbywają się zazwyczaj na wielkich zlotach lub targach branżowych.
W tym artykule przedstawimy laureatów trzech niedawno organizowanych plebiscytów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do lektury!
Najlepsza koncepcja ostatniej mili: MAN eTGM
Jeden z najpopularniejszych magazynów motoryzacyjnych Auto Bild zaprosił swoich czytelników do głosowania w sześciu kategoriach na najlepsze pomysły związane z czystą mobilnością przyszłości.
W głosowaniu brało udział ponad tysiąc głosujących, którzy wskazali ciężarówkę MAN eTGM, jako zwycięzcę w kategorii „Ostatnia mila” i przyznali jej główną nagrodę „Green Track Award”.
Dla czytelników najbardziej przekonujący był fakt, że ciągnik MAN jest nie tylko bezemisyjny, ale również cichy, przez co doskonale sprawdza się w miejskim ruchu dostawczym, który może być także wykonywany w porach nocnych i wieczornych.
Zmiana czasu dostaw, nie tylko przyspieszy procesy logistyczne o niemal 30%, ale także zmniejszy poziom emisji dwutlenku węgla i odciąży ruch uliczny, przez co korki będą znacznie mniejsze.
Zdobyte przez producentów doświadczenia przy mniejszych seriach eTGM od niemal 2018 roku, będą uwzględnione przy nowym większym modelu eTruck, którego debiut na rynku ma się odbyć w 2024 roku.
Dyrektor generalny MAN Truck & Bus, Alexander Vlaskamp informuje, że otrzymana nagroda bardzo ich cieszy, a dodatkowo już kolejny raz potwierdza przyjętą przez nich strategię, która na początku skupiała się na systemie elektrycznego napędu we wszystkich modelach MAN.
W dalszej części wypowiedzi zaznacza, że zdobyta nagroda jest także zachętą do wprowadzenia na rynek nowego ciężkiego eTrucka, które nastąpi w 2024 roku.
Mercedes-Benz eActros LongHaul wyróżniony „2023 Truck Innovation Award”
Ciężarówka eActros LongHaul od niemieckiego producenta Mercedes-Benz otrzymała nagrodę „2023 Truck Innovation Award”. Jest to
bardzo renomowany tytuł, który przyznawany jest za wyróżniające się innowacje stosowane w samochodach ciężarowych.
Laureat jest wybierany przez specjalne jury, które składa się z 25 dziennikarzy, którzy pracują w specjalistycznych mediów z niemal całej Europy.
Przyznaną nagrodę, odebrała dyrektor generalna Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström, która była przekazywana z rąk przewodniczącego jury, czyli Gianenrico Griffiniego.
Warto zaznaczyć, że cała uroczystość wręczania nagrody odbyła się podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze.
O zwycięstwie ciężarówki zadecydowała całościowa innowacja techniczna ciągnika siodłowego, który wyposażony był w akumulatory z technologi LFP, a także nową oś elektryczną.
Ciężki pojazd akumulatorowo-elektryczny eActros LongHaul, który jest przystosowany do dalekobieżnego transportu, okazał się jedną z najciekawszych atrakcji na tegorocznych targach zaprezentowaną przez Mercedes-Benz Trucks. Warto także dodać, że prototyp tego modelu zaprezentowano na konferencji prasowej, która odbyła się dzień przed targami.
Producenci zapewniają, że wersja seryjna tej elektrycznej ciężarówki będzie w stanie przejechać około 500 kilometrów na jednym ładowaniu baterii. Co ważne ładowanie będzie możliwe przy pomocy wysokiej mocy.
Niemiecki koncern zapewnia, że produkcja seryjna tej ciężarówki, prawdopodobnie rozpocznie się w 2024 roku.
W poprzednich latach laureatami w tej kategorii byli już Mercedes-Benz eActros, przeznaczony do transportu dystrybucyjnego, a także ciągnik siodłowy Mercedes-Benz GenH2 Truck, który wyposażony jest w napęd wodorowy z ogniwami paliwowymi.
Król jest złoty – zwycięzca konkursu Truck of the Year 2023!
W tym roku na targach IAA Transportation, które odbyły się w Hanowerze, przyznano także tytuł International Truck of the Year 2023, do którego nominowano trzy ciężarówki.
- Mercedes Actros, który wyposażony jest w trzecią generację 12,8 litrowego silnika, którego cechą charakterystyczną jest wysoki stopień sprężania, występuje z różnymi turbosprężarkami i zdecydowanie wydajniejszymi skrzyniami biegów,
- Scania, w której umieszczono nowy napęd Super Drive, który składa się z nowego silnika sześciocylindrowego, nowych osi napędowych i nowej skrzyni biegów,
- DAF XD, czyli zupełnie nowa ciężarówka przystosowana do dystrybucji, budownictwa, a także dystrybucji miejskiej. Zdaniem producentów, ma zastąpić dotychczasowy model CF.
Jury składające się z dziennikarzy branżowych, tytuł międzynarodowej ciężarówki 2023 roku przyznało nowemu modelowi DAF XD.