Dzisiaj będziemy kontynuować temat z poprzedniego artykułu, a mianowicie przedstawimy inwestycje drogowe, które zakończyły się lub zostaną ukończone w 2022 roku.
Warto dodać, że są to dość optymistyczne informacje, ponieważ planowo łączna długość oddanych odcinków dróg ekspresowych i autostrad ma być zbliżona do wyniku, jaki osiągnięto w 2021 roku.
Droga ekspresowa S3 – oczekiwanie na zakończenie prac po stronie czeskiej
W bieżącym roku zostanie udostępniona droga ekspresowa S3 biegnąca z Kamiennej Góry do Lubawki, która zlokalizowana jest na granicy z Czechami. Warto jednak zaznaczyć, że fragment trasy między Bolkowem a Kamienną Górą nadal pozostanie w budowie, tak więc w dalszym ciągu będzie to odcinek wyłączony z ruchu.
Wspomniany wyżej fragment ma długość 15 km, jednak w rzeczywistości jest to ok. 13 km, które biegną do węzła drogowego Lubawka. Brakujące dwa kilometry nie zostaną udostępnione przez okres ok. 5 lat, ponieważ część, za którą odpowiedzialni byli nasi sąsiedzi, nie została jeszcze ukończona.
Czechom do naszej granicy brakuje prawie 40 kilometrów, tak więc przez 5 lat, droga S3 po polskiej stronie będzie miała ślepe zakończenie.
Mamy również bardzo ważną informację dla przewoźników i właścicieli samochodów ciężarowych. Po stronie naszych południowych sąsiadów, na drodze D11 będzie obowiązywało ograniczenie dla pojazdów powyżej 9 ton.
W związku z tym, pojazdy realizujące transport przekraczający tę masę, nie będą mogły skorzystać z nowo powstałego fragmentu drogi ekspresowej S3 na terenie naszego kraju.
Trasa S5, na którą czekaliśmy ponad 3 lata
Kolejną dobrą informacją jest zakończenie budowy i oddanie do użytku drogi ekspresowej S5, której oddanie mało się odbyć już trzy lata temu. Ukończony odcinek Bydgoszcz-Nowe Marzy ma długość 46 kilometrów.
Oddanie tej trasy do użytku sprawi, że podróż do Gdańska z Bydgoszczy, Poznania, a nawet z Wrocławia nie będzie już problemem. Ta trasa sprawi, że turyści z niemal całej Polski będą mogli swobodnie i bezpiecznie udać się nad polskie morze.
Budowa dróg na węźle Kijewo przy autostradzie A6
Na 2022 rok planowane jest również zakończenie inwestycji, która związana była z modernizacją fragmentu autostrady A6. W ramach prac usunięto ok. 800 metrów nawierzchni poniemieckiej jezdni, którą wykorzystywano przez niemal 83 lata.
Dzięki tej inwestycji, mieszkańcy Szczecina nie będą musieli już stać w ogromnych korkach, które spowodowane były zwężeniem trasy do wyłącznie jednego pasa.
Droga S7 ma być oddana przez GDDKiA pod koniec 2022
Z założeń Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trasa S7 ma łączyć węzeł Warszawa-Lotnisko oraz Tarczyn, a jej długość ma wynieść 21,5 km. Na początku południowa część drogi ma zostać otwarta wyłącznie w celu przejezdności.
Warto także dodać, że będzie to całkowicie nowy wjazd/wyjazd zlokalizowany w tej części Warszawy w kierunku Krakowa, Radomia i Kielc.
Dodatkowo po oddaniu do użytku drogi S7, zmniejszy się natężenie ruchu na trasie S8 biegnącej z Warszawy do Janek. Zaznaczamy, że obecnie jest to jeden z najbardziej zatłoczonych odcinków drogi ekspresowej na terenie Polski.
Co więcej, nowa droga ekspresowa odciąży także węzeł R10 Opacz, na którym znajduje się wyłącznie jeden pas przeznaczony do zjazdu na trasę S8.
W tym roku oddany zostanie także inny fragment drogi S7 między Naprawą i Skomielną Białą. Jest to niewielki odcinek, którego część przebiega przez tunel znajdujący się na zboczu góry Luboń Mały. Udostępnienie tej trasy sprawi, że wąskie gardło w Skomielnej Białej zostanie udrożnione.
Południowa obwodnica Łodzi, na którą czekają nie tylko mieszkańcy
Kolejną inwestycją, która zostanie zakończona w 2022 roku, jest południowa obwodnica zachodniej części miasta Łódź. Od przyszłego roku mieszkańcy oraz turyści, będą mogli przejechać 12-kilometrową trasą S14 z węzła Łódź-Lublinek do Łódź-Teofilów.
Warto dodać, że już rok później udostępniona będzie druga część magistrali, która sprawi, że miasto będzie posiadać pełną obwodnicę, przebiegającą dookoła Łodzi.