Otwarto nowy park ładowania pojazdów elektrycznych, który zlokalizowany jest bardzo blisko Centrum Informacji Branżowej (BIC) w miejscowości Wörth am Rhein. Koncern Mercedes-Benz Trucks wraz ze swoim partnerem i jednoczesnym inwestorem, firmą Netze BW Sparte Dienstleistungen, stworzyli taki punkt dla swoich klientów.
Miejsce nazwano „eTruck Charging Park” i udostępniono je dla klientów korzystających z ciężarówek o napędzie elektrycznym. Mogą oni obecnie testować nowopowstałe terminale ładujące, a także systemy do ładowania, pochodzące od różnych producentów.
Warto dodać, że na miejscu istnieje również możliwość konsultacji z ekspertami z Mercedes-Benz Trucks, w celu opracowania indywidualnych rozwiązań dotyczących ładowania, które będą przystosowane do odpowiednich zastosowań.
Zatem jest to miejsce, w którym połączono możliwość testowania różnorodnych technologicznych rozwiązań z kompleksową obsługą i doradztwem w zakresie rozpoczęcia przygody z elektromobilnością.
Przedstawiciel koncernu Mercedes-Benz Trucks, Michael Scheib podkreśla, że w ramach wspierania rozwoju elektromobilności, chcą zaproponować swoim klientom nie tylko pojazdy ciężarowe o napędzie elektrycznym, ale również zaoferować w pełni zintegrowane rozwiązania związane z infrastrukturą do ich ładowania.
W dalszej części wypowiedzi zaznacza, że niedawno otwarty park ładowania w Wörth jest bardzo istotnym elementem całej proponowanej przez nich oferty, dzięki któremu klienci mogą niemal namacalnie zapoznać się z całym procesem ładowania, który jest bardzo zbliżony do praktycznego użytkowania.
Axel Hausen, który jest szefem działu projektów związanych z elektromobilnością firmie Netze BW Sparte Dienstleistungen, informuje, że poza tworzeniem wielu technologicznych rozwiązań, to najważniejszym aspektem, który pozwoli osiągnąć sukces elektrycznemu transportowi ciężkiemu, jest stworzenie niezbędnej infrastruktury do ładowania.
Hausen podkreśla, że razem ze spółką EnBW wnoszą do projektu ogromne doświadczenie z zakresu infrastruktury do ładowania, a także z sektora energetycznego.
„Razem z operatorami flot ciężarowych pojazdów elektrycznych, producentami ciężarówek oraz klientami z wielu branż, możemy opracować spersonalizowane rozwiązania związane z zakresem ładowania, przede wszystkim dla potrzeb logistyki baz operacyjnych”.
Właśnie takie działania mogą sprawić, że rozwój transportu z wykorzystaniem elektrycznych pojazdów ciężarowych będzie rozwijał się znacznie szybciej.
Różnorodne rozwiązania w zakresie ładowania gotowe do testów
W pierwszej fazie swojej działalności, pakr ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych udostępnia sześć terminali, które pochodzą od różnych producentów i mają moc od 40 kW do 300 kW.
Ze względu na bardzo szybki rozwój technologii wykorzystywanej do ładowania, park ma konstrukcję modułową, która umożliwia w razie potrzeby dodanie kilku dodatkowych terminali lub ich całkowite wyeliminowanie.
W kolejnym etapie jego działalności możliwe będzie zainstalowanie instalacji megawatowego terminalu MCS (Megawatt Charging System). To spowoduje, że dzięki udostępnieniu wielu różnych możliwości ładowania zlokalizowanych w jednym miejscu, klienci będą je mogli łatwo porównywać.
Dodatkowo warto wspomnieć, że na miejscu będą mogły być podejmowane bardzo ważne decyzje, które będą dotyczyć m.in. podłączania sieci, inteligentnego sterowania procesami ładowania oraz lokalnego wytwarzania energii i jej magazynowania.
Przykładowo, na miejscu pojawi się możliwość zaprezentowania sposobu włączenia procesów ładowania w istniejące już procesy logistyczne przy jednoczesnym obniżeniu kosztów związanych z energią.
Przy wykorzystaniu do testów eActrosa 300/400, który jest przystosowany do transportu ciężkiego, klienci mogą zapoznać się z jego wydajnością oraz zasięgiem, a także wyrobić sobie zdanie na temat procesu ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Na koniec, w oparciu się o wiedzę, którą posiadają eksperci, możliwe jest wprowadzenie pełnych rozwiązań elektrycznych, spełniających oczekiwania indywidualnych zastosowań.
Warto zaznaczyć, że park ładowania pokazuje również możliwość efektywnego ładowania pojazdów, dzięki wykorzystywaniu paneli fotowoltaicznych, które połączone są ze stacjonarnymi akumulatorami.
Doradztwo ułatwia stworzenie infrastruktury ładowania
Do jednych z najważniejszych zadań parku ładowania pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym jest indywidualne doradztwo, które oferowane jest klientom, czyli tzw. eConsulting.
Mogą oni otrzymać informację od źródła, dzięki czemu mogą zapoznać się z możliwościami, jakie mogą dać rozwiązania z zakresu elektromobilności w ich własnej flocie i włączenia ich w procesy robocze.
Warto podkreślić, że aby właściwe przejść na elektromobilność, konieczne jest nie tylko przetestowanie poszczególnych technologii przez klientów, ale również udzielenie niezwykle kompetentnego wsparcia na ścieżce tworzenia własnej infrastruktury ładowania.