Bardzo wiele firm stara się sprostać oczekiwaniom i dążyć do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju transportu dalekobieżnego.
Grupa Hegelmann również podąża za trendami panującymi na rynku, w związku z czym złożyła zamówienie na 150 nowych pojazdów ciężarowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 samochodów IVECO S-WAY CNG.
Nowe ciągniki powiększą istniejącą już zieloną flotę, liczącą 20 ciągników siodłowych również marki IVECO, które wyposażone są w napęd LNG, dzięki czemu firma mogła znacznie zredukować emisję dwutlenku węgla w ciągu ostatnich kilku lat.
Spółka zdecydowała się na pojazdy wyposażone w technologię CNG/LPG koncernu IVECO, ponieważ są oni europejskim liderem w tym zakresie, a oferowane przez nich modele są niemal neutralne dla środowiska pod względem emisji CO₂.
Gazowe stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu
John Venstra z koncernu IVECO zaznaczył, że Grupa Hegelmann już mogła sprawdzić, jak pojazdy IVECO S-WAY LNG mogą realnie wpłynąć na rozwój zrównoważonego rozwoju.
Potwierdzeniem tego przekonania jest kolejne już zamówienie, które firma złożyła po wcześniejszym nabyciu 20 pojazdów ciężarowych. Dostarczenie nowych pojazdów sprawi, że zielona flota Grupy, która zasilana jest gazem ziemnym, znacznie się powiększy.
Venstra podkreśla, że jako firma są dumni, że mogą się osobiście przyczynić do działań zmierzających do dekarbonizacji transportu. To właśnie takie nastawienie koncernu IVECO sprawia, że od niemal 25 lat są oni liderami w zakresie opracowywania technologii wykorzystującej gaz ziemny.
Zamówione przez Grupę Hegelmann pojazdy IVECO S-WAY LNG/CNG to tradycyjne pojazdy ciężarowe 4×2, które wyposażone są w kabinę Active Space posiadającą wysoką linię dachu.
Sercem ciągników jest silnik Cursor 13 o mocy 460 KM, który napędzany jest gazem ziemnym. Warto dodać, że spełnia on normy emisji Euro VI Step E. Wersja LNG wyposażona jest w dwa 540-litrowe zbiorniki na skroplony gaz ziemny, które zamontowane są po obu stronach pojazdu.
Łączna pojemność obu zbiorników umożliwia magazynowanie ok. 390 kg skroplonego gazu BioLNG. Zasięg pojazdu w zależności do rodzaju eksploatacji może wynieść maksymalnie 1600 km.
Ciągniki z napędem CNG posiadają aż cztery zbiorniki, każdy o pojemności 160 kg, które mogą zapewnić zasięg nawet do 670 kilometrów.
Wykorzystywanie biometanu przez Grupę Hegelmann znacząco zredukuje emisję spalin, w tym dwutlenku azotu, sadzy oraz dwutlenku węgla. Zdaniem producentów pojazdy mogą obniżyć emisję nawet o 95% w porównaniu do pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, a co więcej, w niektórych przypadkach mogą one uzyskać nawet ujemny ślad węglowy.
Przedstawiciele firmy byli pod ogromnym wrażeniem pojazdu marki IVECO, największym zaskoczeniem nie było niskie zużycie paliwa, ale znacząca redukcja hałasu, który pracuje niemal o połowę ciszej niż tradycyjne silniki wysokoprężne.
To właśnie ta cecha sprawia, że są to pojazdy, które mogą być wykorzystywane w strefach o ograniczonym natężeniu ruchu, a także w przypadku dostaw w porze nocnej.
Z dodatkowym wyposażeniem
Nowe pojazdy zostały spersonalizowane w taki sposób, aby sprostać wymaganiom Grupy Hegelmann.
Do wyposażenia dodane zostały dodatkowe elementy, które mają poprawić komfort pracy kierowcy. Fotel za kierownicą został wymieniony na ten z klasy Premium, który posiada bardzo szeroką regulację oparcia, zarówno odcinku lędźwiowym, jak i w barkowym.
IVECO do zamówionych pojazdów dodał również radio DAB+, rolety przeciwsłoneczne, które umieszczone zostały na bocznych szybach. Komfort kierowcy z pewnością poprawi automatyczna klimatyzacja, która jest połączona z ogrzewaniem postojowym, a także dodatkowa izolacja termiczna kabiny.
Warto dodać, że do wyposażenia należy również spora, 50-litrowa lodówka wraz z zamrażalnikiem. Poza tym w kabinie znajduje się inwerter razem z gniazdkiem 230 V, kilka gniazd USB, dzięki którym możliwe jest ładowanie urządzeń mobilnych.
W tylnej części kabiny znajduje się dość szeroka leżanka, a także sporo miejsca na bagaż, którego kubatura przekracza nawet 600 litrów.
Dodatkowe wyposażenie obejmuje także system monitorowania ciśnienia w oponach, reflektory LED, wyświetlacz nacisku osi, a także wiele innych elementów.
Andreas Schmidt, przedstawiciel Grupy Hegelmann informuje, że w obecnej sytuacji, kiedy ceny gazu LNG dość mocno rosną, decyzja nie była tak oczywista, jednak zdecydowali się na wzbogacenie swojej floty o rozwiązania wspierające zrównoważony transport w perspektywie długoterminowej.