W tym roku, firma Wielton chce wprowadzić kilka ulepszeń do swoich dotychczasowych modeli wywrotek. Najciekawszym proponowanym rozwiązaniem jest wyposażanie pojazdów w samowyładowcze wkładki QuickSilver.
Warto podkreślić, że wywrotki marki Wielton charakteryzują się wytrzymałością oraz ogromną trwałością, pomimo niskiej masy własnej. Oczywiście producenci oferują dodatkowo wiele możliwości konfigurowania i dostosowania pojazdów do indywidualnych potrzeb klienta.
Wkładka QuickSilver, czyli szybszy i bezpieczniejszy wyładunek
Praca wywrotki jest niezwykle trudna, zwłaszcza wyładunek na niestabilnym terenie. Zwłaszcza jeśli chodzi o takie ładunki jak: glina, zboże, nawozy, wapno, popiół, czy węgiel brunatny, ponieważ mają one tendencję do przywierania, co powoduje, że znacznie trudniej je wyładować.
Tutaj z pomocą przychodzą producenci Wielton, którzy stworzyli wkładkę QuickSilver, która wykonana jest z polietylenu PE1000 (teflonu). Dzięki niej nie ma problemu z przywieraniem lub przymarzaniem ładunku do aluminiowej wywrotki.
To rozwiązanie sprawia, że żywotność naczepy jest znacznie dłuższa, ponieważ chroni skrzynię wykonaną z aluminium, przed zarysowaniem i ścieraniem. Co ciekawe, wkładka QuickSilver nie wymaga regularnego smarowania i jest całkowicie bezobsługowa.
Łukasz Trzeciakiewicz, przedstawiciel firmy Wielton zaznacza, że zastosowanie do wywrotek teflonowej wkładki wpływa na poprawę bezpieczeństwa i efektywności rozładunku. Nowe rozwiązanie powoduje, że ładunek zsuwa się znacznie szybciej, przez co nie ma konieczności ustawiania skrzyni w największym wychyleniu.
Teflonowa wkładka sprawia również, że nie ma konieczności częstego czyszczenia naczepy, dzięki czemu oszczędzamy znaczną ilość czasu i pieniędzy, a dodatkowo poprawiamy poziom bezpieczeństwa pracy kierowców.
Warto podkreślić, że przed wprowadzeniem QuickSilver do swojej oferty, firma Wielton przekazała kilka egzemplarzy swoim klientom w celu ich przetestowania. Okładzina teflonowa trafiła do listy produktów firmy dopiero po otrzymaniu od nich pozytywnej opinii.
Niestety, uszkodzenia mechaniczne, takie jak zarysowania, znacząco obniżają skuteczność wkładki QuickSilver, dlatego wywrotki, które posiadają powłokę teflonową, nie powinny przewozić niektórych ładunków, takich jak: złom, łupany, granit, gruz oraz inne towary o ostrych krawędziach.
Zderzak ściany przedniej do transportu palet i worków typu big-bag
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest zderzak, który montowany jest z przodu wywrotki, które posiadają przednią ścianę nieco pochyloną. To rozwiązanie przeznaczone jest głównie do transportu ładunków na paletach lub w workach typu big-bag.
Zderzak sprawia, że przednia ściana wydaje się prosta, dzięki czemu nie ma problemu z przemieszczaniem się towaru podczas gwałtownego hamowania. Co może wydawać się istotne, taki zderzak można w każdej chwili zdjąć, przez co masa naczepy zmniejszy się o ok. 60 kilogramów.
Weight Master i Bulk Master po modernizacji
W bieżącym roku, firma chce zmodernizować również kwadratową skrzynię w wywrotkach modeli Weight Master i Bulk Master. Wprowadzone zmiany mają sprawić, że konstrukcja będzie wzmocniona, a załadunek i wyładunek znacznie łatwiejszy i ergonomiczny.
Model Weight Master najczęściej wykorzystywany jest do przewozu materiałów budowlanych, ładunków na paletach lub worków typu big-bag. Charakteryzują się dużą wytrzymałością, pomimo niskiej masy (4,85 t.).
Wywrotka Bulk Master przystosowana do przewozów objętościowych, głównie produktów rolnych. Konstrukcja naczepy (typu gęsia szyja) sprawia, że środek ciężkości jest nieco obniżony, co powoduje większą stabilność podczas pracy.
Tym, co wyróżnia model Bulk Master, jest zmniejszona wysokość całkowita pojazdu aż o 12,5 centymetra, w porównaniu do naczep o tej samej kubaturze. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd posiada obniżony próg załadunkowy.
Niezmienne w wywrotkach marki Wielton
Tak jak wspominaliśmy na samym początku, wywrotki marki Wielton oferowane są w wielu konfiguracjach, które mogą być dostosowane pod każdego klienta.
Producenci mają w swojej ofercie naczepy w wersji z klapą prostą, klapo-drzwiami, klapo-drzwiami jednoskrzydłowymi, klapą do czoła oraz z drzwiami z funkcją bezpiecznego otwarcia drzwi.
Przedstawiciele firmy z Wielunia podkreślają, że wpływ na wysoką jakość ich produktów ma fakt, że zostały one wykonane z bardzo wytrzymałej stali, bądź aluminium (Hardox HB450, S700, czy Endur-AL HB114).
Warto zaznaczyć, że Wielton wykorzystuje podzespoły i komponenty wyłącznie od najbardziej renomowanych producentów w Europie, m.in.: ALCOA, SAF, JOST, SSAB, czy BPW.