Koncern DAF jest przewodnikiem wśród innych producentów pojazdów ciężarowych pochodzących z Europy, którzy zdecydowali się skorzystać z nowych przepisów europejskich, które pozwalają na zwiększenie rozmiaru kabiny.
Zmieniając wymiary kabiny ciągnika siodłowego, poprzez wydłużenie przedniej części o 16 centymetrów, a tylnej o 33 centymetry, producentom udało się poprawić aerodynamikę pojazdu, a kierowca zyskał większą przestrzeń do odpoczynku.
Warto zaznaczyć, że DAF podczas wprowadzania modelu XG 480, zapewnili aż 10% redukcję zużycia paliwa w odniesieniu do poprzedniej wersji, która dotychczas posiadała rekord redukcji wynoszący 7%.
To właśnie dzięki takim cechom pojazdy DAF zdobywają na rynku bardzo wielu zwolenników, którzy darzą firmę zaufaniem opartym na poprzednich modelach, które charakteryzowały się wysokim poziomem bezawaryjności oraz ekonomiczności.
DAF XG 480 poza niskim zużyciem paliwa charakteryzuje się także szeregiem rozwiązań, które ze względu na większy rozmiar kabiny, nie mają sobie równych wśród konkurencji.
Producenci całą promocję nowego modelu oparli na wprowadzonych do kabiny opcjach, dzięki czemu, poziom komfortu kierowcy jest znacznie wyższy niż w poprzednich modelach.
Zapewnienie komfortu pracy jest niezwykle ważnym argumentem, tym bardziej że w obecnych czasach, to pracodawca musi walczyć o pracownika i zapewnić mu jak najlepsze warunki pracy, aby nie przeszedł on do firmy konkurencyjnej.
Jest to cecha, która według producentów może wpłynąć na wzrost popularności tego modelu.
Sylwetka sprzyja aerodynamice
Tak jak już wspominaliśmy wcześniej, nowy kształt znacznie poprawia aerodynamikę pojazdu. Model DAF XG 480 został zaprojektowany w taki sposób, aby poszczególne elementy konstrukcji nie wytwarzały zbędnych turbulencji.
Projektanci zastosowali odpowiednio wyprofilowaną przednią szybę oraz opływowe osłony słupka. Dodatkowo opływ powietrza mogą poprawić kamery, które mogą być zamontowane w miejsce tradycyjnych bocznych lusterek.
Nowe wydanie kabiny
Dodatkowe 12 centymetrów z przodu kabiny producenci wykorzystali, przede wszystkim, aby poprawić aerodynamikę pojazdu. Kierownica została przesunięta do przodu, dzięki czemu kierowca może swobodnie zająć miejsce na fotelu.
Do wykończenia kabiny od środka wykorzystano wyłącznie miękkie materiały, co spowodowało, że wnętrze stało się bardziej eleganckie, natomiast ostry zarys deski rozdzielczej nadaje mu nieco bardziej nowoczesnego charakteru.
Powiększenie tylnej części o dodatkowe 33 centymetry spowodowały, że część wypoczynkowa jest większa, dzięki czemu łatwiej jest się w niej poruszać.
Komfortowa jazda
W modelu DAF XG 480 szyby boczne są nieco większe niż w innych modelach, co w połączeniu ze zwiększeniem zakresu regulacji fotela daje kierowcy możliwość lepszej widoczności podczas jazdy.
Dodatkowo kamery, które są montowane na życzenie klienta zamiast tradycyjnych lusterek, nie tylko poprawiają widoczność, ale wpływają również na poprawę aerodynamiki, dzięki czemu obniża się spalanie.
Wyposażenie pojazdu w system DAF Corner View, który zastępuje lusterko krawężnikowe oraz przednie i zazwyczaj zamontowane jest na słupku A. To rozwiązanie umożliwia znacznie lepszą widoczność, która jest niezwykle przydatna podczas wykonywania manewrów w bardzo ciasnych miejscach.
Jazda jest zdecydowanie bardziej stabilna, a kierowca nie odczuwa nieprzyjemnych wstrząsów podczas prowadzenia ciężarówki. Taki efekt uzyskano dzięki wydłużeniu rozstawu osi i zamontowaniu nowego zawieszenia.
Poprawa komfortu kierowcy
Trzeba przyznać, że producenci postarali się przy projektowaniu tego modelu i poczynili spory postęp w zakresie poprawy komfortu kierowcy. Oczywiście europejskie modele są jeszcze zdecydowanie za ciągnikami amerykańskimi, w których kabiny bardzo często przypominają małe kampery.
Warto jednak w tej sytuacji pochwalić koncern DAF, ponieważ niewątpliwie jest to dobry kierunek zmian.
Co ciekawe w modelu DAF XG 480 nie zastosowano przydatnych rozwiązań, które występują w ciągnikach innych marek (system utrzymujący pojazd w jednym pasie ruchu, czy system, który rozpoznaje znaki). Nie ma także klimatyzacji postojowej, która z pewnością przydałaby się podczas kursów realizowanych w krajach, gdzie temperatury są dość wysokie.
Jednak pomimo pewnych braków, trzeba przyznać, że model XG jest z pewnością miejscem pracy, które może zagwarantować kierowcy bardzo dobre warunki. Wyposażenie oferowane w wersji standardowej jest bardzo praktyczne i z pewnością przypadnie do gustu niejednemu truckerowi.