Koncern Renault Trucks od 2023 roku wprowadza do swojej oferty sprzedażowej dwa nowe modele, których masa całego zestawu wyniesie do 44 ton. Model T E-Tech będzie przeznaczony dla przewozów regionalnych, natomiast C E-Tech będzie dedykowany dla sektora budowlanego.
Głównym celem firmy jest wspieranie swoich klientów w rewolucji energetycznej, a także stworzenie ciągników siodłowych o napędzie elektrycznym, które będą mogły być używane w niemal wszystkich branżach.
Już od dwóch lat koncern produkuje we Francji serię ciężarówek z napędem elektrycznym o masie od 3,1 do 26 ton.
Wyposażenie nowych modeli
Najnowsze modele ciężarówek Renault Trucks będą wyposażone w skrzynię biegów Optidriver. Ponadto będą one posiadać dwie lub trzy elektryczne jednostki napędowe, których łączna moc wyniesie 666 KM.
Akumulatory zamontowane w modelu T i C E-Tech będą umożliwiały pokonanie trasy 300 km na jednym ładowaniu lub nawet 500 km, przy szybkim ładowaniu 250 kW. Producent wyposaża pojazdy w pakiety akumulatorów litowo-jonowych, których ilość zależy od wersji i może wynieść od dwóch do sześciu takich pakietów.
Akumulatory mają pojemność od 180 do 540 kWh, a wymagany czas do ich pełnego naładowania wynosi ok. 9,5 godziny przy wykorzystaniu prądu zmiennego (43 kW) lub 2,5 godziny prądem stałym (250 kW).
W celu realizacji jednego ze swoich głównych założeń koncern Renault Trucks oferuje trzy różne rodzaje przystawek odbioru mocy (na skrzyni biegów, elektryczną i elektromechaniczną), tak aby w łatwy sposób dostosować rodzaj nadwozia do celu użytkowania.
Prawdopodobnie sprzedaż modeli Renault Trucks T i C E-Tech rozpocznie się już w pierwszym kwartale 2023 roku, a produkcja będzie odbywać się we Francji, a dokładnie w fabryce zlokalizowanej w Bourg-en-Bresse.
E-Tech, czyli nowe ambicje w dziedzinie mobilności elektrycznej
Warto zaznaczyć, że koncern Renault Trucks posiada coraz szerszą ofertę dotyczącą ciężarowych pojazdów elektrycznych. Takie działanie przyniosło efekty w ilości sprzedanych egzemplarzy.
W 2021 roku firma dostarczyła do klientów 249 elektrycznych ciężarówek, a złożonych zamówień było 613.
Producenci mają bardzo ambitne plany, ponieważ ich celem do 2030 roku jest osiągnięcie sprzedaży, w której 50% będą stanowiły modele o napędzie elektrycznym, natomiast 10 lat później, sprzedawane mają być wyłącznie pojazdy, które będą neutralne dla środowiska naturalnego.
Firma Renault Trucks, aby wesprzeć tak ambitne plany, wprowadziła ofertę E-Tech, która ma zagwarantować klientom pełne wsparcie w przechodzeniu transformacji energetycznej swojej firmy.
Nowa oferta ciężarówek skupia się głównie na różnokierunkowym wsparciu klientów i zastąpi dotychczasową serię pojazdów Z E.
Renault Trucks partnerem w dekarbonizacji
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, oferta Renault Trucks E-Tech ma pomóc podczas przechodzenia na neutralność węglową i obejmuje pojazdy o wysokich osiągach. Wsparcie 360° rozpoczyna się już w momencie zakupu pojazdu i składa się z czterech faz.
W pierwszym etapie koncern Renault Trucks służy pomocą podczas tworzenia strategii dekarbonizacji, a także stara się określić potrzeby klienta. Dodatkowo producenci oferują szeroką wiedzę dotyczącą dostępnych na rynku rozwiązań.
Kolejna faza to diagnoza, która opiera się na wiedzy dotyczącej prowadzonej działalności klienta. Obejmuje ona pełną analizę posiadanej floty oraz pokonywanych tras, a także sprawdzenie instalacji elektrycznej w obiektach należących do klienta.
W tym etapie tworzone są symulacje potencjalnej redukcji CO₂ oraz symulację zasięgu, która pozwoli na łatwiejsze podejmowanie decyzji i monitorowanie działalności firmy.
Po zaprezentowaniu diagnozy, koncern proponuje szereg rozwiązań, które zawierają pełen harmonogram przygotowawczy i przewidywaną redukcję dwutlenku węgla w ciągu najbliższych lat.
Trzeci etap to tworzenie wraz z klientem projektu mobilności elektrycznej, który zawiera sposób finansowania, a także skonfigurowanie pojazdu wraz z całym wyposażeniem i urządzeniami służącymi do ładowania oraz wszelkie niezbędne umowy serwisowe.
Na tym etapie, koncern Renault Trucks przekazuje także klientowi ciężarówkę elektryczną, którą będzie mógł przetestować w codziennym użytkowaniu.
Ostatnia faza obejmuje instalację urządzeń służących do ładowania, przeszkolenie kierowców. Renault Trucks prowadzi także monitoring eksploatacji floty przewoźników i w ramach potrzeby sugeruje zmianę trasy lub optymalizuje obsługę.