Firma Dachser świadcząca usługi logistyczne, coraz więcej inwestuje w zakup pojazdów z napędem akumulatorowym, a także w urządzenia służące do ich ładowania. W planach firmy jest wprowadzenie na europejskie drogi co najmniej 50 nowych ciężarówek elektrycznych.
Otrzymaliśmy informacje, że planowane jest także rozpoczęcie kolejnych testów dotyczących ciężarówek napędzanych wodorem.
Takie działania przeprowadzane są w związku z chęcią zwiększenia wykorzystywania przez firmę Dachser pojazdów, które będą zeroemisyjne, czyli takich, które nie będą emitować żadnych zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych.
Przedstawiciele firmy zapewniają, że pierwszy etap, który ma być osiągnięty do końca 2023 roku, zakłada wprowadzenie na trasy europejskie co najmniej 50 ciężarówek elektrycznych, wyposażonych w napęd akumulatorowy.
Dodatkowo flota pojazdów służbowych i serwisowych ma zostać wzbogacona o ok. 1000 osobowych pojazdów elektrycznych. W międzyczasie nadal prowadzone będą projekty pilotażowe, które mają na celu opracowanie i testowanie pojazdów napędzanych wodorem.
Udało się ustalić, że pierwsze ciężarówki zasilane wodorem pochodzące od różnych producentów mają się pojawić na drogach w sieci Dachser najpóźniej do roku 2023.
Przedstawiciel firmy Dachser, Stefan Hohm, wyjaśnia, że aby osiągnąć długoterminową neutralność klimatyczną przez branżę transportową, przewoźnicy powinni wykorzystywać pojazdy zeroemisyjne.
W dalszej części wypowiedzi zaznacza, że to właśnie tego typu pojazdy będą kluczowym elementem do osiągnięcia tego celu. Podkreśla również, że ich plany na kolejne lata zakładają większe wykorzystanie ciężarówek neutralnych dla środowiska.
Takie działanie z pewnością pozwoli na zdobycie przez firmę cennego doświadczenia, a także wpłynie na zwiększenie się ilości pojazdów zeroemisyjnych na drogach w Europie.
Więcej pojazdów elektrycznych
Aktualnie firma Dachser, korzysta z pojazdów elektrycznych przede wszystkim w dostawach realizowanych na obszarze miast, oczywiście w ramach swojej sieci drobnicowej.
Na obszarze Europy firma jest posiadaczem elektrycznych rowerów towarowych, które posiadają elektryczne wspomaganie i służą do codziennej eksploatacji. Dodatkowo posiada wiele pojazdów elektrycznych o dopuszczalnej masie do 7,5 tony.
Niestety, oferta pojazdów zeroemisyjnych o większej masie jest obecnie bardzo uboga, dlatego jedynym modelem znajdującym się do tej pory we flocie firmy Dachser jest 9-tonowy Mercedes-Benz eActros.
Model jest użytkowany w ramach partnerstwa innowacyjnego z Grupą Daimler w Stuttgarcie.
Plany firmy transportowej Dachser na okres kolejnych dwóch lat zakładają zakup kolejnych 50 bezemisyjnych pojazdów ciężarowych, które wyposażone będą w napęd elektryczny i będą pochodzić od różnych producentów. Zakup zostanie zrealizowany bez znaczenia, czy będzie on samodzielny, czy w ramach współpracy partnerskiej.
Alexander Tonn z firmy Dachser zaznacza, że w całym obszarze europejskiej sieci, firma prężnie promują korzystanie z pojazdów, które nie emitują spalin do środowiska, a wszystko po to, by efektywnie wprowadzić je do realizowanych procesów transportowych.
Tonn zaznacza także, że planowane inwestycje z pewnością przyniosą znaczne korzyści w przyszłości. W 2022 roku planowane jest dalsze rozszerzanie udziału bezemisyjnych pojazdów w przewozach regionalnych, a przede wszystkim w transporcie wahadłowym.
Dodaje także, że firma zamierza wykorzystywać ciągniki siodłowe o zasilaniu akumulatorowym do transportu nadwozi wymiennych, a także naczep przewożonych między oddziałami firmy.
Elektryczne samochody służbowe
W planach firmy jest także wymiana samochodów służbowych Dachser. Do końca 2023 roku połowa pojazdów na obszarze Europy ma być zasilana elektrycznie. Łącznie będzie ich niemal 1000.
Z otrzymanych informacji wiemy, że kierowcy oraz poszczególne oddziały firmy będą mogły wybrać model, oraz producenta samochodów osobowych.
Cały proces do osiągnięcia całkowitej elektryfikacji osobówek należących do firmy będzie odbywać się stopniowo, ponieważ profil użytkownika nie zawsze pasuje do możliwości technicznych pojazdów.
Dodatkowym problemem są bardzo długie terminy oczekiwania na dostawę zamówionych aut, co uniemożliwia całkowite zaspokojenie potrzeb firmy.
Warto także zaznaczyć, że samochody służbowe należące do członków zarządu Dachser będą w pełni wymienione już w 2022 roku.
Co ciekawe, w międzyczasie firma tworzy stacje ładowania pojazdów elektrycznych w swoich oddziałach, a w planach jest stworzenie aż 40 punktów ładowania przystosowanych do ciężarówek o mocy 180 kW. Punkty będą zasilane zieloną energią elektryczną, która pochodzić będzie z instalacji fotowoltaicznych.