Przedsiębiorstwo Girteka Logistics całkiem niedawno przedstawiło wszystkim zainteresowanym swoje wyniki dotyczące udziału przewozów intermodalnych realizowanych za pomocą kolei.
Na podstawie zaprezentowanych przez firmę wyników widać, że w 2021 roku podwoiła ona ilość wykonanych przewozów w pełni załadowanych naczep w porównaniu do roku 2020.
Oczywiście jest to niezwykle duże osiągnięcie, które z pewnością będzie mieć także duże znaczenie dla środowiska. Dzięki temu, firmie udało się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o niemal 14,5 mln kilogramów w samym 2021 roku.
Firma Girteka Logistics została założona w 1996 roku przez Mindaugasa Railę, a jej główna siedziba mieści się w Wilnie na Litwie. Początkowo właściciel posiadał wyłącznie jedną używaną ciężarówkę wraz z naczepą, a dziś jest jednym z liderów wśród firm z branży transportowej w Europie i z pewnością największa w tym obszarze świata.
W ubiegłym roku przedsiębiorstwo Girteka poszerzało swoje możliwości intermodalne, wprowadzając kilka nowych tras przewozowych na obszarze całej Europy. Latem 2021 roku, firma zaczęła korzystać z terminalu intermodalnego w Kownie, który łączy Litwę z Tilburgiem w Holandii.
Terminal w Kownie właśnie od 2021 roku stał się w pełni zintegrowany z europejską siecią kolejową, jednocześnie stając się jednym z najważniejszych obiektów infrastruktury transportowej na Litwie.
Warto dodać, że trasa ta wraz z terminalem, łączy także Holandię z Polską, a dokładnie z miejscowością Rzepin, położoną w zachodniej części kraju, w której znajduje się terminal kolejowy.
Co ciekawe Girteka Logistics realizująca zlecenia przewozu ładunków w transporcie drogowym, wprowadziła również dwie dodatkowe trasy na obszarze Unii Europejskiej. Jedna z nich łączy strefę przemysłową w Niemczech z południową częścią Francji, natomiast druga tworzy połączenie północnej Francji z północnym obszarem Włoch.
Według analiz przeprowadzonych przez przedsiębiorstwo przewozowe, poza ograniczeniem emisji dwutlenku węgla, które udało im się uzyskać, wykorzystanie transportu kolejowego w 2021 roku, przyczynił się także do znacznego ograniczenia zużycia opon.
Z ich obliczeń wynika, że w ten sposób udało im się zaoszczędzić ok. 900 sztuk opon, co również pozytywnie wpływa na środowisko, ponieważ nie ma problemu z ich składowaniem.
Opierając się na raportach z branży transportowej, dzięki przewozom intermodalnym prawdopodobnie uniknięto mniej więcej 61 wypadków drogowych, co także sprawia, że firma przyczynia się w pewien sposób na wzrost poziomu bezpieczeństwa na drogach.
Warto również dodać, że Girteka Logistics udostępnia swoim klientom ciężarówki, które wyposażone są w najnowszej generacji silniki diesla, w pełni spełniające wymagania Euro 6, które są narzucone przez Unię Europejską. Dodatkowo dają także możliwość rezerwowania dostaw na pierwszej i/lub ostatniej mili.
Firma używa w swoich ciężarówkach biopaliwa HVO lub HVO100, czym dodatkowo przyczyniają się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla w całym procesie przewozu ładunków.
Warto również przedstawić specyfikację techniczną wykorzystywanego biopaliwa, na ich podstawie można stwierdzić, że w znaczny sposób przyczynia się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń, a w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym jest to redukcja nawet o 90%.
W rozmowie z przedstawicielem przedsiębiorstwa Girteka Logistics Pawłem Kweteń informuje on, że tak imponujący wzrost wykorzystania transportu intermodalnego, który przez okres dwóch lat niemal się podwoił, nie jest niczym przypadkowym.
Pan Paweł zajmuje stanowisko dyrektora zarządzającego europejską jednostką biznesową spółki Girteka Logistics.
W dalszej części wypowiedzi zaznacza, że taki wynik był możliwy do osiągnięcia dzięki pomocy naszych kolegów, którzy postarali się, aby zapewnić nam nie tylko gotowy produkt, ale także udowodnić klientom, że nasza oferta transportu intermodalnego jest w stanie zaspokoić ich wszystkie potrzeby.
Pracownicy Girteka Logistics już zauważyli, że liczba przesyłek z wykorzystaniem intermodalnego transportu kolejowego wzrasta, szczególnie jest to widocznie na linii do Wielkiej Brytanii, a także w drugą stronę.
Przedstawiciele firmy zapewniają, że to właśnie będzie priorytetem spółki w najbliższym roku. Opierając się na założeniach firmy, w tym roku chcą oni zwiększyć liczbę całkowicie załadowanych naczep (FTL), które będą uczestniczyć w transporcie koleją aż o 50%.