Rynek naczep podkontenerowych cały czas się rozwija, jest to zauważalne także w Polsce. Na całym świecie krąży już prawie 38 milionów kontenerów, a ruch pomiędzy Azją i resztą globu coraz częściej odbywa się przez teren Europy.
W Polsce, w ostatnim czasie wzrosła sprzedaż takich naczep przede wszystkim z powodu zaostrzonych przepisów w portach, gdzie coraz częściej praktykowane są zasady nieprzeciążania pojazdów.
Od jakiegoś czasu, najczęściej wybierane przez klientów są naczepy lekkie, w których nawet po załadowaniu kontenerów, nie dochodzi do przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej.
Producenci naczep podkontenerowych bardzo często w swoich ofertach mają pojazdy o bardzo zaawansowanej technologii, która zapewnia bezpieczeństwo przewozu, a także dużą wygodę obsługi.
Na podstawie licznych raportów, najczęściej wybierane są pojazdy uniwersalne, które spełniają potrzeby zarówno transportu międzynarodowego, jak i kolejowego.
Opierając się na komforcie pracy oraz niezawodności sprzętu, najpopularniejsze są naczepy rozsuwane pneumatycznie. Natomiast kierując się ekonomią i niższym zużyciem paliwa, klienci decydują się na lżejsze egzemplarze.
Rama kluczem do sukcesu
Bogatą gamę naczep podkontenerowych posiada firmy Fliegl, która stosuje wiele innowacyjnych technologii i pozwala przystosować pojazdy do wielu wymagań klientów.
Produkty tego producenta z pewnością charakteryzują się dużą wytrzymałością, lekkością oraz stabilnością. Warto zaznaczyć, że przy produkcji wykorzystywane są podzespoły wyłącznie najwyższej jakości.
Fliegl posiada również wiele indywidualnych rozwiązań, które wykorzystywane są przy indywidualnych zamówieniach, dzięki czemu są w stanie zaspokoić wymagania swoich klientów.
Uniwersalne na topie
Często załadowane kontenery morskie posiadają bardzo wysokie masy własne, dlatego bardzo ważne jest posiadanie pojazdu z niską masą własną.
Daniel Kozikowski zaznacza, że w odpowiedzi na potrzeby rynkowe, firma Kögel ma w swojej ofercie bardzo wiele produktów, które są przeznaczone dla klientów z branży transportu kontenerów.
Kozikowski wspomina również o naczepie o nazwie TRIPLEX, która jest niezwykle popularna w ofercie firmy Kögel. Łączy ona wszystkie najczęściej poszukiwane przez klientów cechy: lekka, uniwersalna, oraz niezwykle wytrzymała konstrukcja.
Podwozie przede wszystkim ma być lekkie
Firma Van Hool z Belgii, która w tym roku świętuje swój 75 jubileusz, jest marką o stabilnej pozycji w branży.
Przedstawiciel firmy, Stefan Dhont, zapewnia, że koncentrują się oni na oferowaniu wyłącznie najwyższej jakości produktów, które zapewniają niezawodność, a także niskie koszty utrzymywania.
Jeśli chodzi o ofertę tej firmy, jest ona bardzo szeroka, a znajdują się w niej naczepy do transportu tradycyjnych kontenerów, cystern, zbiorników wymiennych oraz silosów.
Wszystkie pojazdy wykonane są ze stali bardzo wysokiej jakości i dostępne są w różnych wersjach długości (20, 30, 40 i 45 stóp).
Dhont zaznacza, że największą specjalnością firmy są podwozia przystosowane do przewozu cystern. Dodatkowo bardzo dbają o kierowcę, ponieważ ich produkty wyposażone są w wiele ergonomicznych rozwiązań, dzięki czemu jego praca jest łatwiejsza.
Przedstawiciel firmy podkreśla także, że Polska, jest dla nich ważnym rynkiem, ponieważ posiadają tutaj bardzo wielu stałych klientów, z którymi współpracują już od wielu lat. Dodaje także, że polski rynek jest jego zdaniem stabilny, w którym każdego roku się rozwijają, mimo iż w innych państwach panuje kryzys.
Zabiorą więcej bez przeciążenia
W 2021 roku firma Krone, wprowadziła do swojej oferty nową gamę naczep podkontenerowych, które cechują się jedną z najniższych dostępnych na rynku mas.
Naczepa skonstruowana jest w taki sposób, aby naczepa 45’ wraz z ciągnikiem mieściła się w obrysie drogowym, co w wielu starszych modelach było nie do osiągnięcia.
Innowacyjna technologia gwarantuje wysoką wydajność, a producent zapewnia, że ich naczepy są długowieczne, wszechstronne i dobrze przemyślane w każdym calu. Dzielnie znoszą także trudy codziennej pracy transportowej.
Transport kontenerów jest niezwykle trudną gałęzią, ponieważ ich przeładunek musi być sprawny, wskutek czego naczepa musi być niezwykle wytrzymała. Model Krone Box Liner jest do tego idealny, ponieważ jego bardzo wytrzymała i stabilna konstrukcja zniesie bardzo wiele.
Przy produkcji swoich naczep, KRONE korzysta wyłącznie z najnowszych i najnowocześniejszych technologii.
Obecnie w swojej ofercie posiadają 12 rodzajów naczep kontenerowych, które występują w bardzo różnych konfiguracjach, począwszy od uniwersalnych, aż po najbardziej specjalistyczne.