Firma Hyundai Motor Company jeszcze w tym miesiącu planuje rozpoczęcie seryjnej produkcji ciężarówki Xcient Fuel Cell, która jako pierwsza na świecie jest napędzana wodorem.
Przed rozpoczęciem produkcji i wprowadzeniem pojazdu Xcient Fuel Cell 2021 na rynek europejski zmieniono stylistykę nadwozia, a także uaktualniono parametry techniczne.
Nowy design pojazdu
Wygląd pojazdu podkreśla dynamikę oraz jego ekologiczny charakter. W ciężarówce zamontowano nowy grill, który jest uzupełniony chromowanymi elementami w kształcie litery „V”.
Całe wykończenie grilla oraz wszystkie naklejki są niebieskie, co w wyraźny sposób podkreśla sposób zasilania pojazdu wodorem, a także jego proekologiczny wymiar.
Nowy model Xcient Fuel Cell jest wyposażony w najnowszy system ogniw wodorowych o mocy 190 kW, który składa się z dwóch oddzielnych ogniw o mocy 95 kW, o łącznej pojemności 32,09 kg wodoru. Powyższy system został niedawno zmodernizowany i dopasowany specjalnie do tego modelu ciężarówki.
W celu zwiększenia dopasowania pojazdów do potrzeb właścicieli flot zoptymalizowano jego parametry dotyczące efektywności paliwowej, a trwałość systemu sprawia, że są to pojazdy niezawodne. Warto podkreślić, że gwarantem dynamicznej jazdy jest wykorzystany silnik elektryczny o mocy 350 kW, który zapewnia maksymalny moment obrotowy 2,237 Nam.
Ciężarówka o zasięgu 400 kilometrów
Produkowane samochody będą wyposażone w aż siedem dużych zbiorników na wodór. Poza tym, zamontowane będą trzy wysokoprężne akumulatory o pojemności 72 kWh, aby zapewnić dodatkowe źródło zasilania.
Maksymalny zasięg, o którym poinformowała nas firma Hyundai, to 400 km. Zgodnie z otrzymanymi danymi, czas całkowitego napełnienia zbiorników na wodór może zająć od 8 do 20 minut — czas tankowania w dużej mierze jest zależy od temperatury otoczenia.
Według zapowiedzi model Xcient Fuel Cell 2021 ma być dostępny w dwóch konfiguracjach napędu, 6×2, oraz wersja 4×2, która obecnie jest już użytkowana w Szwajcarii.
Zmniejszona emisja dwutlenku węgla
W 2020 roku firma Hyundai dostarczyła 46 przedprodukcyjnych egzemplarzy, które przejechały ponad milion kilometrów. Według obliczeń przyczyniły się one do obniżenia emisji dwutlenku węgla o ok. 800 ton, które wyprodukowałyby ciężarówki wyposażone w silniki wysokoprężne.
Mark Freymueller, który jest dyrektorem generalnym Hyundai Hydrogen Mobility, w swojej wypowiedzi podkreśla, że klienci są bardzo zadowoleni z jakości pojazdu, a także z komfortu jazdy.
Nowy model Hyundaia cieszy się dużym zainteresowaniem w Szwajcarii, ale również poza jej granicami. Cały zarząd jest pewien, że już wkrótce model Xcient Fuel Cell pojawi się na drogach takich krajów jak: Holandia czy Niemcy.