Na początku roku 2021 Wielton, który należy do jednego z trzech największych producentów naczep w Europie, zwiększył wolumen sprzedaży o ponad 25%. W związku ze zwiększoną sprzedażą, przychody koncernu wzrosły aż o 34%.
Ciągle rosnący popyt i zainteresowanie naczepami tej firmy, wróży dalsze wzrosty sprzedaży.
Prezes zarządu Grupy Wielton, Paweł Szataniak nawiązując do otrzymanych wyników uważa, że wzrosty w branży transportowej są wynikiem zjawiska odłożonego popytu, które związane jest z pojawieniem się pandemii koronawirusa.
Otrzymane wyniki mogą wskazywać na odrodzenie się tej gałęzi branży transportowej po kryzysie spowodowanym pandemią na świecie. Zdaniem Szataniaka popyt na naczepy nie tylko znacząco wzrósł, ale powrócił do wyników uzyskiwanych w 2019 roku, przed pandemią.
Porównując dane z zeszłego roku, sprzedaż na rynku europejskim zwiększyła się niemal dwukrotnie. Popyt na rynku włoskim zwiększył się o prawie 60%, w Polsce o ponad 38%, a we Francji o 30%. Największą popularnością cieszyły się naczepy uniwersalne, które stanowiły ponad 40% całej sprzedaży.
Większa popularność na rynkach zagranicznych
Łączne przychody Wielton w pierwszym kwartale wyniosły ponad 630 mln zł i są one o 34% wyższe, w porównaniu do roku 2020. Największym źródłem dochodów jest sprzedaż produktów, których wartość w 2021 roku wyniosła ponad 580 mln zł.
Warto zaznaczyć, że większe zyski Grupa Wielton uzyskuje na rynku zagranicznym, które w tym roku wyniosły ponad 500 mln zł, podczas gdy na rynku polskim uzyskano dochody na poziomie 130 mln zł.
Grupa ma nadzieję na dalsze sukcesy
Cały zarząd Grupy Wielton liczy na dalsze wzrosty sprzedaży w kolejnych miesiącach tego roku. Nadzieje zarządu spowodowane są rosnącym popytem na przyczepy i naczepy na terenie całej Europy.
Zgodnie ze słowami Pawła Szataniaka, Grupa będzie wzmacniać w dalszym ciągu moc i potencjał produkcyjny wszystkich zakładów Wielton:
„Zdajemy sobie sprawę z tego, że odbudowa rynku będzie w średnio i długookresowym terminie, odbywała się w stabilny i zrównoważony sposób”
Zwiększona efektywność
Wielton cały czas pracuje nad nowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które będą przystosowane do konkretnych rynków zbytu. Grupa co jakiś czas wprowadza na rynek nowe strategie sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej.
W dalszym ciągu firma chce rozwijać markę ABERG, poprzez współpracę z zarządem serwisowym z siedzibą w Polsce, Niemczech i Rosji. Niestety ze względu na liczne obostrzenia, które są wprowadzane w tych państwach, jest to w znacznej mierze utrudnione.