Volvo Trucks zaczyna realizację produkcji ciężarówek nowej generacji o zwiększonej ładowności. Seryjna produkcja modeli FH, FH16 FM i FMX już niebawem rusza w fabrykach zlokalizowanych na terenie Szwecji, Belgii i Rosji.
W nowej wersji modelu FM i FMX zastosowano zupełnie nowe rozwiązania w kabinach. Dzięki pionowemu prowadzeniu przednich słupków kierowcy zyskali prawie metr³ dodatkowej przestrzeni.
Kolejną wprowadzoną zmianą jest wprowadzenie nowego interfejsu kierowcy, a także nowe adaptacyjne światła drogowe w modelu GH i FH16, które zapewnią poprawę bezpieczeństwa. Warto dodać, że w Volvo FH i FM istnieje możliwość zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, dzięki technologii I-Save.
Roger Alm, Prezes Volvo Trucka podkreśla, że wszystkie modele nowej generacji zostały stworzone w celu udoskonalenia wnętrza przewidzianego dla kierowcy, a także poprawieniu bezpieczeństwa i zwiększenia ich wydajności.
Władze koncernu Volvo w każdej wypowiedzi podkreślają, że ich nowe i ulepszone modele zwiększą bezpieczeństwo na drogach, a także przyczynią się do zmniejszenia oddziaływania na środowisko. Nowa generacja modeli została skonstruowana przez specjalistów z całego koncernu Volvo.
W związku z pojawieniem się trendu wprowadzania zrównoważonych rozwiązań w transporcie koncern Volvo postanowił zastosować w modelach FH, FM i FMX zelektryzowany układ napędowy, których produkcja ma się rozpocząć w 2022 roku.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, właściciele pojazdów będą mogli bez żadnych problemów przejść na transport bezemisyjny, jednocześnie nie zmieniając pojazdu.
Oficjalnie modele zostały wprowadzone na rynek już w ubiegłym roku, początkowo wyłącznie w Europie. Nowe modele Volvo o dużej ładowności cieszyły się sporym zainteresowaniem, potwierdzono zamówienia na 12 000 sztuk. W tym roku pojazdy zostaną wprowadzone na rynki pozaeuropejskie.
Tak, jak wspomniano wcześniej, samochody będą produkowane w fabrykach Volvo Tracks w Szwecji, Belgii i Rosji. Pierwsze samochody zostały wyprodukowane już w marcu w zakładzie zlokalizowanym w Goeteborgu.
Nowe modele Volvo będą dostępne z różnym rodzajem kabin, które mogą być dopasowane do bardzo wielu zastosowań. Koncern Volvo zadbał o to, by kabina mogła być drugim domem dla kierowcy, którzy często spędzają wiele dni w trasie, w szczególności na trasach długodystansowych. W krótszych trasach kabina może pełnić funkcję biura, a w transporcie budowlanym kabina powinna być wytrzymała i praktyczna.
Wprowadzone innowacje mają za zadanie poprawić komfort jazdy oraz bezpieczeństwo, a także obniżyć poziom hałasu. Inżynierowie współpracujący z koncernem Volvo unowocześnili również wygląd zewnętrzny nowych modeli.