Opel Mokka jest pierwszym modelem marki z gamy SUV, produkowanym od 2012 roku. Ze względu na dotychczasową dobrą sprzedaż producent stawia na jego nieustanny rozwój, dostosowując go do użytkownika, który ceni sobie funkcjonalność, ergonomię, praktyczność i design w miejskim stylu.
Jak wygląda nowy Opel Mokka?
Nowa wersja Mokki posiada płynną linię przechodzącą przez przód pojazdu, która idealnie komponuje się z światłami Eco-LED. W środku między nowoczesnymi reflektorami do jazdy dziennej o charakterystycznym kształcie skrzydeł, znajduje się logo marki. Nazwa modelu samochodu jest umieszczona na tylnej klapie.
Zamawiający będą mieli możliwość personalizacji wyglądu zewnętrznego z szerokiej gamy kolorów nadwozia i kontrastowych dachów: czarny, czerwony lub biały. Dodatkowo istnieje opcja zamówienia czarnego wykończenia krawędzi panelu przedniego Opel Visor.
Nowy właściciel będzie miał także do wyboru różne wersje kół. Od 16-calowych z pełnymi osłonami, przez 17-calowe ze stopów lekkich w kolorze szarym, czarnym lub czarnym o szlifie diamentowym, aż po 18-calowe również ze stopów lekkich w kolorze czarnym lub czerwonym o szlifie diamentowym.
Innowacyjne wnętrze
Wewnątrz nowej Mokki panuje nowoczesny minimalizm, a większość przedmiotów można schować w niezliczonej ilości schowków. Zależnie od wybranej wersji w aucie znajdziemy unikalną kombinację tkanin, w tym skórzanych, różnych elementów dekoracyjnych oraz podsufitki.
Dzięki zastosowaniu nowych technologii wewnątrz znajduje się mniej przycisków i dwa 7-calowe ekrany: Wyświetlacz z najważniejszymi informacjami, który można za dopłatą powiększyć do 12 cali oraz ekran dotykowy z systemem multimedialnym, który można zamienić na wersję 10-calową.
Systemy bezpieczeństwa
Nowa Mokka ma system, który ostrzega o pojeździe znajdującym się w martwym polu, poprzez włącznie pomarańczowej kontrolki na zewnętrznym lusterku po właściwej stronie. Model posiada także panoramiczną kamerę cofania 180 stopni, która umożliwia szerokokątne widzenie i ułatwia parkowanie.
Kolejnym elementem wyposażenia jest oparty o kamery wizyjne tempomat, którego zadaniem jest utrzymanie określonej prędkości oraz odległości od poprzedzającego pojazdu. Przednia kamera wspiera działanie systemu rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości oraz automatycznego hamowania awaryjnego.
Mokka 2021 została wyposażona także w układ LKA, który zapewnia utrzymanie na wybranym pasie ruchu, zapobiegając niezamierzonej zmianie kierunku jazdy. W połączeniu z funkcją ostrzegania o ryzyku kolizji czołowej system ma też wykrywać i ostrzegać o potencjalnym zmęczeniu kierowcy.
Kolejną użyteczną funkcją nowego modelu jest monitorowanie przestrzeni po bokach pojazdu, która wspiera kierowcę manewrującego przy małych prędkościach i ostrzega o ryzyku kolizji z przeszkodą w oparciu o informacje uzyskane z dwunastu czujników umieszczonych w kołach.
Silniki, wersje i ceny
Do wyboru będą dwie wersje silników benzynowych, jedna wysokoprężna oraz opcja elektryczna. Najtańsza Mokka z silnikiem benzynowym 1.2 Turbo 100 KM i manualną 6-biegową skrzynią kosztuje w zależności od wyposażenia od 79 990 za wersję podstawową do 106 650 złotych w odmianie Ultimate.
Ceny wersji z silnikiem 1.2 Turbo 130 KM zaczynają się od 88 250 zł z manualną skrzynią biegów – odmiana Edition oraz 94 750 – z automatyczną i w zależności od wyposażenia mogą poszybować aż do 119 650 złotych w wersji Ultimate. Model z silnikiem 1.5 Diesel można kupić w cenie od 89 750 złotych.
Osobną grupę w cenniku stanowią warianty z napędem elektrycznym 136 KM, 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 50 kWh, przy zasięgu do 324 km. Na ten model musimy przeznaczyć od 139 900 (Edition), przez 147 600 (Elegance), czy 152 000 (GS Line) do nawet 162 700 złotych (Ultimate).
Opinie i wrażenia z jazdy
Według recenzentów nowa Mokka wygląda zjawiskowo i z pewnością będzie zwracała uwagę, co do tej pory nie było charakterystyczne dla modeli Opla. Dodatkowo długość pojazdu została zredukowana aż o 12,5 cm, co pozytywnie wpływa na zwrotność auta w mieście, gdzie według testerów samochód sprawdza się dobrze.
Zaletą są też wygodne fotele oraz ponadprzeciętne wyciszenie wewnątrz, co buduje dobre wrażenie także na trasie. Zarówno w modelach elektrycznych, jak i spalinowych praca podwozia nie wykazuje tendencji do przechyłów i dobrze się prowadzi, choć nie ma dużego przyspieszenia i wysokich prędkości maksymalnych.