Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadza na rynek nowego Caddy. Będzie to już piąta generacja jednego z bardziej popularnych modeli tego producenta, który został wyprodukowany w ponad 3 miliony razy.
Przedstawiciele koncernu zgodnie twierdzą, że nowy model będzie pewniejszy i bardziej pewny, a także dynamiczny i sportowy. Produkcja seryjna już w tym roku ruszyła w poznańskiej fabryce.
Nowy Caddy nadal będzie lekkim samochodem dostawczym, natomiast nabierze on sportowego charakteru poprzez zmianę kształtu.
Producenci liczą, że nie tylko przedsiębiorcy będą wybierać ten model, ale również zainteresuje on innych, jako auto na co dzień.
Caddy po raz pierwszy bazuje na modułowej platformie dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Auto wyposażone jest również w wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych.
System wspomagania jazdy, jak Travel Assist, a także nowa funkcja hamowania podczas wykrycia zbliżającego się pojazdu, sprawia, że jazda będzie łatwiejsza i bezpieczniejsza.
Nadwozie ma nowy udoskonalony wygląd, a jego wnętrze zostało zaprojektowane w najdrobniejszym szczególe. Przestrzeń wewnątrz oraz przestrzeń ładunkowa samochodu jest znacznie większa niż w poprzedniej wersji.
Nowością są również cyfrowe przyciski włączania świateł “Light & Sight”, a obrotowy przełącznik przeszedł do historii. Podróż zdecydowanie ułatwia nowe, bardziej wydajne oświetlenie wewnętrzne LED oraz gniazdo 230 V dla urządzeń zewnętrznych.
Caddy 5 wyposażony jest również w funkcję wentylacji dachowej, która pozwala na lepszy obieg powietrza w tylnej części samochodu.
Nowe Caddy 5 wyposażone jest w duży panoramiczny dach o powierzchni 1,4 m², a także dodatkowo w elektryczne wspomaganie zamykania drzwi przesuwnych i klapy tylnej.
Jako nowość przedstawiany jest również rozmiar kół. Poza dostępnymi 16- i 17- dostępne są 18-calowe koła ze stopu aluminium.
Wersja osobowa oraz Kombi produkowane są w standardzie jako pięcioosobowe, ale istnieje możliwość zamówienia wersji siedmioosobowej z możliwością demontażu dwóch dodatkowych foteli.
Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem są również czterocylindrowe silniki, wyposażone w filtry cząstek stałych. W silnikach TDI zastosowano system podwójnego wtrysku, który obniża poziom emisji tlenków azotu.
Poza silnikiem wysokoprężnym dostępna jest opcja z turbodoładowanym silnikiem benzynowym lub na gaz ziemny. Mając na względzie wpływ na środowisko, dostępna jest również wersja hybrydowa z systemem napędowym typu plug-in.
Caddy nowej generacji, poza wersją bazową, można skonfigurować w kilku innych: “Kombi”, “Life”, “Style” i “Move”. Auta dostawcze będą dostępne w wersji “Cargo” i “Cargo Maxi”.
Producenci zakładają, że na początku auto będzie dostępne na rynku polskim, niemieckim i austriackim.