Jest wiele zawodów, o których powinieneś najpierw przedyskutować z najbliższymi, nim zaczniesz rozważać ubieganie się o pracę w tej dziedzinie. Jednym z takich zawodów jest prowadzenie pojazdów ciężarowych i bycie kierowcą zawodowym.
Pod wieloma względami bycie kierowcą zawodowym to bardziej styl życia niż praca. Praca ta ma szczególne wymagania, 300 dni w roku na trasie, z pewnością ograniczą czas spędzany w domu, wpływając w ten sposób na relacje z osobami wokół ciebie.
A ponieważ mogą minąć dwa lata, zanim będziesz mógł przenieść się na regionalne stanowisko kierowcy, które umożliwia Ci powrót do domu co tydzień, zamiast raz na trzy tygodnie. Nie zapomnij o swoich najbliższych i o ich zdaniu.
Jeżeli jednak pociąga cię elastyczność, 20 godzin samotności każdego dnia i podążanie za inną rutyną niż reszta ludzi, to zdecydowanie warto zbadać tę ścieżkę kariery.
Aby ułatwić przeprowadzenie rozmowie z bliskimi i dowiedzieć się jakie ważne elementy poruszyć, przygotowaliśmy dla Ciebie osiem ważnych uwagi faktów dotyczących życia kierowcy zawodowego.
- Dni mogą zacząć się bardzo wcześnie. Wielu kierowców lubi poruszać się w dzień, inni wolą jeździć nocą. Kierowcy ciężarówek nie mają ustalonych godzin rozpoczęcia, choć bywają od tego wyjątki.
- Możesz oczekiwać, że będziesz pracować do 70 godzin w ciągu ośmiu dni. Po przepracowaniu 70 godzin nie możesz ponownie prowadzić samochodu, dopóki nie weźmiesz pełnych 34 godzin wolnego od służby. Limit 70 godzin można osiągnąć, pracując 14-godzinne dni w tygodniu, ale nie można jeździć dłużej niż 11 godzin dziennie. Musisz zakończyć swoje „godziny pracy” 10-godzinną przerwą.
- Niektórzy kierowcy otrzymują wynagrodzenie godzinowe, ale w większości przypadków odszkodowanie jest obliczane na podstawie kilometrów. Kierowca dostawy nie otrzymuje zapłaty, gdy nie dostarcza transportu.
- Pracodawcy, którzy płacą „kilometry praktyczne”, płacą za każdą przejechany kilometr w pracy. Z drugiej strony „płatne kilometry” bardziej przypominają rysowanie linii prostej na mapie z punktu A do punktu B, mimo że trasy nie zawsze są proste. Twoje wynagrodzenie może wzrosnąć, jeśli zostaniesz kierowcą, który będzie przewozić ponadgabarytowe ładunki lub materiały niebezpieczne, lub jeśli pracodawca płaci Ci procent od każdego załadowanego ładunku.
- Często nie wiesz, ile otrzymasz do końca roku. Dobry szacunek to 120 000 $ w pierwszym roku i do 210 000 $ później.
- Będziesz mógł wykonać załadunek i rozładunek w trybie „drop and hook” lub na bieżąco, co może zająć od dwóch do trzech godzin. Kierowca zawodowy prawie nigdy nie będzie musiał rozładowywać żadnego ładunku, ale jesteś zależny od różnych działów wysyłki i odbioru, które przestrzegają ściśle określonego harmonogramu.
- Większość kierowców ma przejeżdżać 200 000 kilometrów rocznie. To rozpada się do około 4000 kilometrów tygodniowo, co odpowiada 800 kilometrom dziennie. Przemyśl to.
- Istnieje wiele korzyści, które towarzyszą pracy kierowcy ciężarówki, z których jednym jest wyjątkowy widok na tereny, a także relację między innymi kierowcami ciężarówek. Najczęściej będziesz jeździć nowoczesnymi ciężarówkami z wygodnymi, ergonomicznie zaprojektowanymi siedzeniami, które pomogą Ci zachować czujność i koncentrację. To dobrze, ponieważ większość dni roboczych spędzasz w przestrzeni 8 ‘x 8’, ale to nie powinno ograniczać twojej wyobraźni ani ambicji.
Kierowcy ciężarówek od dawna cieszą się dużym szacunkiem opinii publicznej. Ostrzegam tylko, że praca kierowcy nie jest łatwa, wymaga wiele poświęceń. Przemyśl zmianę stylu życia, ze względu na swoich bliskich i siebie.