Spółka ElectroMobility Poland, która stoi za powstaniem polskiego elektrycznego samochodu o nazwie Izera ogłosiła swoje ambitne plany. Chce już w pierwszym roku sprzedać 60 tysięcy pojazdów.
Spółka ma ElectroNobility Poland istnieje dopiero 4 lata. Tworzą ją polskie koncerny:
- PGE Polska Grupa Energetyczna SA,
- Energa SA,
- Enea SA,
- Tauron Polska Energia SA.
Każdy koncern jest właścicielem 25% kapitału akcyjnego ElectroMobility Poland.
ElectroMobility Poland do tej pory wydała kwotę około 35 milionów złotych na inwestycje. Koszt całego przedsięwzięcia szacuję się na 5 miliardów złotych. W Polsce nie słyszy się często o tak dużych inwestycjach.
Nawa marki powstałą od nazwy rzeki, która płynie przez Polską i Czechy. Przedstawiciele podkreślają, że wybrano ją, ponieważ jest łatwa do zapamiętania, a co również ważne łatwa do wymówienia przez osoby, które nie mówią płynnie po polsku. Można się spodziewać, że Izera ma być nie tylko sprzedawana w naszym kraju.
Hasło reklamowe marki to „Milion powodów, żeby jechać dalej”. Głównym punktem loga jest igła kompasu, który ma oznaczać, że marka podąża konsekwentnie jasno wyznaczoną drogą. Drugą częścią loga jest heksagon, który jest kojarzony z nowoczesnością i zaawansowaną inżynierią.
Za techniczne aspekty auta ma odpowiadać niemiecki EDAG Engineering. Wygląd aut jest projektowany w studiu designu. Prezesem firmy jest Piotr Zaremba, który ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu takiego typu odpowiedzialnej funkcji.
Fabryki mają być ulokowane w południowej Polsce na Śląsku. Mają zatrudniać około 300 pracowników i aż 15 000 poddostawców. Produkcja ma się rozpocząć w 2023 roku. W pierwszym roku halę produkcyjną ma opuścić 60 000 sztuk samochodów elektrycznych, ale liczba ta ma regularnie wzrastać.
Obecnie istnieją dwa modele aut elektrycznych Izera. Spółka ElectroNobility Poland chce, aby cena za auta była przystępna, ale żeby auto było jednocześnie nowoczesne i eleganckie. Nie są jeszcze znane parametry techniczne aut.
Co bardzo ciekawe spółka nie chce korzystać z sieci dystrybucji. Według Dealerów Samochodów nie jest możliwa sprzedaż bez ich pomocy. Skoda, która jest liderem sprzedaży nowych aut w Polsce, sprzedał 68 tysięcy aut i korzysta z ogromnej sieci punktów dealerskich.
Plany sprzedaży tego elektrycznego auta są duże. Według Związku Dealerów Samochodów, kluczowym jest stworzenie na terenie Polski sieci dealerskiej. Ułatwiłoby to sprzedaż i też stworzyłoby wiele miejsc pracy.