Aktualizacje unijnych przepisów dotyczących transportu ciężarowego zostały podpisane przez posłów do Parlamentu Europejskiego bez proponowanych zmian. Wiele krajów Europy Środkowej i Wschodniej domagało się wprowadzenia poprawek do pakietu reform, ale ich wnioski zostały odrzucone.
Parlament i Rada osiągnęły porozumienie polityczne w grudniu 2019 r., ale zanim mogło ono stać się częścią prawa unijnego, wymagało zatwierdzenia przez Parlament. Tak też się teraz stało, wraz z przyjęciem tych trzech ustaw i odrzuceniem poprawek.
Celem reform jest stworzenie uczciwej konkurencji między operatorami, a także poprawa bezpieczeństwa drogowego i warunków pracy kierowców.
Rozmowy, które trwały trzy lata, uwidoczniły znaczną przepaść między wschodnimi i zachodnimi krajami Europy.
Trzy ustawy, które przeszły: delegowanie kierowców (469 głosów do 218), kabotaż (513 do 174) i czas jazdy (524 do 162).