Chcesz zaoszczędzić na kosztach paliwa do swoich ciężarówek? Przejście z oleju napędowego na biometan może być najlepszym rozwiązaniem, jak wynika z najnowszej inicjatywy.
Sieć pojazdów gazowych (The Gas Vehicle Network – GVN) nakręciła krótki film wideo przedstawiający przekonujące wnioski, jako że zmiana ta mogłaby obniżyć o połowę koszty paliwa ponoszone przez właścicieli i przynieść ogromne korzyści dla środowiska naturalnego.
Partnerstwo John Lewis, w skład którego wchodzi Waitrose, ogłosiło, że buduje stację tankowania biometanu w swojej siedzibie w Bracknell. Gigant detaliczny zamierza zaprzestać wykorzystywania paliw kopalnych we wszystkich swoich pojazdach transportowych do 2030 roku.
Energia odnawialna
Szef ds. zagranicznych GVN, Isaac Occhipinti, powiedział: „Jest tak wiele informacji i nowinek dla przedsiębiorców, że dekarbonizacja może okazać się dla nich zbyt przytłaczająca.”
„Czyste, niskoemisyjne, zasilane gazem odnawialnym pojazdy są naturalnym, zrównoważonym rozwiązaniem dla przemysłu transportowego i towarowego. Statystyki GVN podają, że w 2019 r. prawie 80% całkowitej ilości sprzedawanego gazu na potrzeby transportu stanowił biometan – odnawialne i ekologiczne paliwo niskoemisyjne – co stanowi wzrost o 22% w stosunku do 2018 roku.”
„Dzięki przestawieniu się z oleju napędowego na odnawialny gaz biometanowy, przewoźnicy mogliby zaoszczędzić kwoty sięgające nawet do ok. 140 tysięcy złotych rocznie, czyli około 52%. Ponadto, dzięki zastosowaniu biometanu, emisja zanieczyszczeń CO₂ mogłaby zostać zmniejszona o ponad 84%.”
„Staje się coraz bardziej oczywiste, że gaz jako źródło paliwa wykorzystywanego w transporcie może i będzie dostarczać wszystkim znacznych oszczędności finansowych i redukcji emisji dwutlenku węgla, jeśli wprowadzą oni niskoemisyjny, odnawialny, napędzany gazem transport ciężarowy.”
Dostawy handlowe
Nowa stacja do tankowania biometanu Johna Lewisa ma zostać otwarta w grudniu 2020 roku. Początkowo będzie ona zaopatrywać 120 samochodów ciężarowych Waitrose w biometan pochodzący z odpadów spożywczych i materiałów odpadowych.
Obliczono, że każda ciężarówka zredukuje 100 ton CO2 rocznie. Ciężarówki na biometan są również cichsze od tych napędzanych olejem napędowym, co jest szczególnie ważne w przypadku dostaw towarów handlowych w obszarach miejskich.
A Ty przeszedłeś już z oleju napędowego na biometan? Jeśli tak, opowiedz nam o zaletach i wadach!