Czy czujesz się doceniany przez społeczeństwo za pracę, którą wykonujesz?
Podczas gdy pracownicy pracujący na czele branży zyskują obecnie duże uznanie, kierowcy samochodów ciężarowych i dostawczych wnoszą znacznie więcej niż tylko swój wkład w utrzymanie ruchu gospodarczego na świecie.
Jednak ponad połowa (50,4%) brytyjskich kierowców ciężarówek twierdzi, że nie czuje się doceniona za swoją ciężką pracę w obecnych trudnych chwilach, jak wynika z najnowszego badania.
CameraMatics zadało to pytanie blisko tysiącowi kierowców samochodów ciężarowych i dostawczych na swoich trzech głównych obszarach: Wielka Brytania, Irlandia i USA. Co ciekawe, brytyjscy kierowcy ciężarówek czuli się najmniej doceniani, w porównaniu z Irlandią (40%) i Stanami Zjednoczonymi (36%).
Komentując wyniki badania, założyciel CameraMatics – Simon Murray zasugerował, że konsumenci w krajach wysoko rozwiniętych są “przyzwyczajeni do tego, że wszystko, czego potrzebują, jest dostępne” i być może nie zastanawiają się, jak trafiają one na półki.
Dodał, że pracownicy samochodów ciężarowych dostarczający żywność i inne niezbędne produkty zazwyczaj pracują “w nocy, poza zasięgiem wzroku” – ale podkreślił, że kluczowe znaczenie ma uznanie dla “potężnej armii ludzi, procesu produkcji i maszyn”, która utrzymuje ciągłość łańcuchów dostaw.
Wielu kierowców opowiedziało CameraMatics, że nie oczekują ani nie potrzebują oni uznania, ponieważ “po prostu robią to, co należy do ich obowiązków”, inni natomiast wyrazili swoją frustrację, że nie otrzymują takich samych dodatków jak inni ważni pracownicy.
Pewien znany brytyjski kierowca ciężarówki powiedział, że po 70-godzinnym tygodniu pracy przy dostawach do supermarketów, nie był w stanie zaopatrzyć się w niezbędne jedzenie dla własnej rodziny, podczas gdy inni ważni pracownicy otrzymali pierwszeństwo.
“Ważne jest, […] aby kierowcy byli zauważani i doceniani nie tylko podczas trwania obecnej pandemii, ale także po powrocie do normalnego trybu pracy”, powiedział Sean McNally z American Trucking Association.
Zgadzamy się z tym w pełni. Dlatego Fleet Speak, we współpracy z Connected2, zajęło swoje stanowisko i rozpoczęło kampanię #LoveLogistics, aby pokazać wszystkim, że logistyka ma znaczenie. Chcemy, aby ludzie wiedzieli, jak wielką pracę ci ludzie wykonują, aby umożliwić wszystkim bezpieczne warunki w domach, z jedzeniem na swoich stołach. Chcemy okazać szacunek i wsparcie tym ważnym pracownikom, na które zasługują nie tylko w tych trudnych czasach, ale zawsze.
Chcesz dołączyć do akcji? Pobierz nasze logo, podziel się nim w mediach społecznościowych z hashtagiem #LoveLogistic i oznacz nas!