Stres powstający w pracy jest głównym czynnikiem wpływającym na liczbę wypadków, do których dochodzi na drogach. Według badań przeprowadzonych przez Lightfoot, firmę specjalizującą się w technologii pojazdów, 12% kierowców wymienia stres związany z pracą jako główną przyczynę wypadków.
Z badań tych wynika również, że 12% przypisuje winę rozmowom telefonicznym prowadzonym w czasie jazdy, a 4% obwinia za to e-maile związane z pracą.
Mark Roberts, założyciel i dyrektor generalny firmy Lightfoot, stwierdził, że badania te powinny działać jako “czerwona flaga” dla wszystkich firm eksploatujących pojazdy flotowe.
Jak Roberts wyjaśnił: “Należy wprowadzić politykę mającą na celu zmniejszenie niepotrzebnej presji na kierowców, zważywszy, że przedsiębiorstwa mają obowiązek dbać o swoich pracowników. Jeżeli zawiodą pod tym względem, mogą pojawić się poważne konsekwencje zarówno dla pracowników, jak i dla przedsiębiorstw.”
Kontynuuje: “Zbyt często kierowcy są pod presją, by dotrzeć do klienta, konsumenta lub spotkania w nierealistycznych ramach czasowych.” Prowadzi to do nadmiernego stresu i przekroczenia prędkości, co z kolei może być przyczyną wypadku.
“Przy co trzecim śmiertelnym wypadku drogowym kierowca był w drodze do pracy” mówi Roberts, ” jest to kwestia, którą menedżerowie floty muszą potraktować poważnie.”
A ty, jak bardzo stresujesz się za kółkiem?