Niedobór siły roboczej w przemyśle samochodowym jest tykającą bombą zegarową, mówi Stowarzyszenie Transportu Towarowego (FTA). Jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest zmiana postrzegania logistyki przez opinię publiczną oraz zmiana strategii rekrutacji.
Badania przeprowadzone przez Talent in Logistics wykazały, że tylko 8% młodych ludzi postrzega tę branżę jako atrakcyjną opcję, a 42% nie było nawet pewnych, czym jest logistyka.
FTA przewiduje, że 15% wolnych miejsc pracy dla kierowców samochodów ciężarowych pozostanie nieobsadzonych.
Badania Talent in Logistics wykazały również, że 26% młodych ludzi nie uważa, że różnorodność płci istnieje w tym sektorze, a tylko 18% rozmawiało w szkole podstawowej lub średniej o logistyce jako o ścieżce kariery.
Sally Gilson, szefowa szkoleń FTA powiedziała: “Przyciągnięcie młodszych pokoleń na rynek pracy jest niezbędne, aby pomóc w rozwiązaniu problemu niedoboru siły roboczej, ale przy zaledwie 8% osób w wieku 11-20 lat, które chcą zacząć karierę w logistyce, jest oczywiste, że musimy zmienić postrzeganie branży i zmienić strategie rekrutacji”.
Jak mamy zamiar utrzymać rozwój branży transportowej, skoro młodzi ludzie nawet nie wiedzą, czym jest logistyka?