W sektorze drogowego transportu towarowego brakuje cyfryzacji na dużych obszarach rynku, co prowadzi do rozdrobnienia i słabej widoczności działalności.
Jednolite regulacje prawne w Unii Europejskiej zlikwidowały cła graniczne, ale w branży, która w dużym stopniu opiera się na relacjach z zainteresowanymi stronami, bariera językowa może stanowić problem.
Jedna z berlińskich cyfrowych firm spedycyjnych ma nadzieję, że znajdzie rozwiązanie pozwalające na zwiększenie wydajności w całej Europie. InstaFreight łączy spedytorów i przewoźników na platformie cyfrowej, znajdując właściwego przewoźnika bez konieczności wielokrotnego podwykonawstwa.
Philipp Ortwein, współzałożyciel i dyrektor zarządzający InstaFreight, opisuje firmę jako stronę umowy, a nie jako platformę wymiany towarowej.
Według Ortweina, InstaFreight wykorzystuje swoją “techniczną i cyfrową wiedzę do poprawy wszystkiego, co wiąże się z transportem towarów”.
Łącząc ponad 10 000 przewoźników na swojej platformie InstaFreight używa algorytmu cenowego, który dostarcza nadawcom wycenę w ciągu kilku sekund.
InstaFreight ma już ponad 2000 aktywnych użytkowników, którzy twierdzą, że dostęp do nowych możliwości, kompleksowa przejrzystość i bezproblemowa obsługa transportu są tym, co sprawia, że InstaFreight jest tak nowoczesny.