Zwykłe ciężarówki mogą być nadal powszechne na naszych drogach, ale w przyszłości zostaną zastąpione przez pojazdy bardziej przyjazne dla środowiska. Pomagają one ratować planetę i redukują koszty operacyjne flot.
Kiedy prawodawcy UE uzgodnili porozumienie w sprawie norm emisji CO2 przez samochody ciężarowe i wyznaczyli cel sprzedaży samochodów ciężarowych z zerową emisją, europejscy producenci samochodów ciężarowych zdali sobie sprawę, że elektryfikacja może stać się głównym nurtem wcześniej niż się spodziewano.
Długo oczekiwana Tesla Semi została niedawno uruchomiona w Europie, ale jest wiele europejskich startupów oferujących elektryczne ciężarówki, które są gotowe do konkurowania z Teslą na ich własnym trawniku.
1 E-Trucks Europe (Holandia)
Założony w 2017
E-Trucks Europe zawsze dąży do innowacyjnego, zrównoważonego transportu. Produkują pojazdy hybrydowe napędzane wodorem z napędem elektrycznym, a ich samochody ciężarowe są ciche i nie wytwarzają żadnych emisji. Wbudowany system wodorowy zamienia wodór w energię elektryczną, a pojazdy mogą być użytkowane 24 godziny na dobę.
2 Volta Trucks (Sztokholm)
Założony w 2019 przez Carla-Magnusa Nordena
Volta Trucks posiada niższe kabiny (nie ma potrzeby wspinania się), czujniki i kamery, aby uniknąć martwego pola i ograniczyć wibracje – wszystko to sprawia, że jazda staje się przyjemniejsza.
3 StreetScooter (Niemcy)
Założony w 2010 przez Achima Kampkera i Günthera Schuha
Zakupiony przez Deutsche Post w 2014 r., StreetScooter oferuje pojazdy użytkowe z zerową emisją zanieczyszczeń, dostosowane do potrzeb użytkowników. Dzięki praktycznym, solidnym i ekonomicznym opcjom mobilności elektrycznej, ich elektryczne pojazdy ciężarowe mają zasięg od 50 do 80 km i maksymalną prędkość 85km/h.
4 Tevva (UK)
Założony w 2012 przez Ashera Bennetta
Tevva wykorzystuje wielokrotnie nagradzaną technologię w swoim rozszerzonym asortymencie ciężarówek elektrycznych. Od 7,5 do 32 ton, ciężarówki integrują systemy zarządzania akumulatorami, technologię silników elektrycznych i zdalnie sterowany przedłużacz zasięgu. Pierwszą elektryczną ciężarówkę hybrydową wyposażono w 74 kWh akumulatory po obu stronach podwozia i silnik elektryczny o mocy 120 kW.
5 Einride (Sztokholm)
Założony w 2016 przez Filipa Lilja, Linnéa Korneheda i Roberta Falcka
Einride rozwija w pełni elektryczne i autonomiczne ciężarówki, które mogą być sterowane zdalnie przez kierowców. Einride Pod, jedna z ich ofert, wyposażona jest w specjalistyczne przyczepy modułowe do przewozu palet, drewna, towarów łatwo psujących się i wielu innych.
Strzeż się Tesla. Oni tak łatwo nie odpuszczą…