Joshua Collins, 25-letni kierowca ciężarówki ze Stanów Zjednoczonych, jeździ od pięciu lat z żoną. Zdarza się również, że startuje w demokratycznych wyborach w Waszyngtonie i uważa, że to warunki kierowców doprowadziły go do tej decyzji.
W wywiadzie dla FleetOwner, Collins powiedział następującą rzecz.
“Jeśli chodzi o kierowców ciężarówek, uważam, że potrzeby rzeczywistych kierowców powinny być ważniejsze niż potrzeby korporacji i interesariuszy branżowych.”
Mówił dalej: “Koncentrujemy się na inwestycjach finansowych bardzo zamożnych ludzi w branży. Ale nie mówimy o fizycznym, emocjonalnym stresie, który człowiek inwestuje w pracę, którą wykonuje.”
Podkreśla, że prowadzenie ciężarówki nie jest najzdrowszą pracą na świecie, głównie z powodu długich godzin pracy. “W idealnej sytuacji kierowca pracowałby 40 lub 50 godzin tygodniowo, mniej, jeśli to możliwe, a jednocześnie zarabiałby przyzwoite wynagrodzenie w klasie średniej.”
“Moim zdaniem powinieneś być w stanie zarobić przyzwoitą płacę bez konieczności jazdy 70 godzin tygodniowo.”
Rozumiemy cię, Josh. Wydaje się, że te same problemy dotykają branżę transportową na całym świecie.