Niektóre oferty pracy kierowców ciężarówek nigdy nie zostaną obsadzone. Jest to zgodne z raportem Freight Transport Association (FTA), który mówi, że 15% obecnych posad kierowców pozostanie pustych.
W raporcie logistycznym FTA z 2019 r. przepytano ponad 500 organizacji spedycyjnych i logistycznych, które ujawniły, że nie spodziewają się obsadzenia 15% wolnych miejsc pracy i przewidują opóźnienia w obsadzeniu kolejnych 36%.
Sally Gilson, szefowa kampanii umiejętności FTA, powiedziała: “Starzenie się siły roboczej, konkurencja o wykwalifikowany personel i zmieniające się wzorce migracji […] oznaczają, że stoimy przed poważnymi wyzwaniami związanymi z rekrutacją i utrzymaniem siły roboczej na kluczowych stanowiskach logistycznych.”
Podkreśliła również, że “średni wiek kierowcy ciężarówki to 48 lat.”
Sektor logistyczny jest siłą napędową gospodarki danego kraju. Czas pokaże, jaki wpływ niedobór kierowców będzie miał na nasze gospodarki.