Minęło 50 lat, odkąd zespół Volvo Trucks ds. Badania Rzeczywistych Wypadków zaczął systematycznie gromadzić, analizować i reagować na rzeczywiste dane z wypadków drogowych.
Owe spostrzeżenia pomogły w opracowaniu systemów bezpieczeństwa i projektowaniu przyszłych pojazdów, aby stały się bezpieczniejszymi.
Prace zespołu ds. Badania Rzeczywistych Wypadków, ART (Accident Research Team) koncentrują się na bezpieczeństwie pasywnym ciężarówek Volvo. Bezpieczeństwo bierne polega na minimalizowaniu konsekwencji wypadku, podczas gdy bezpieczeństwo aktywne polega na unikaniu lub łagodzeniu wypadków.
„Każdego roku 1,35 miliona ludzi ginie na całym świecie w wypadkach drogowych. Jest to kwestia, którą traktujemy bardzo poważnie ”- wyjaśnia Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
„Badania zespołu badawczego ds. Wypadków dostarczają cennych informacji, które ostatecznie pomagają zapewnić kierowcom ciężarówek bezpieczniejsze środowisko pracy i poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego dla wszystkich użytkowników dróg.” – Kontynuuje.
Pomysł Volvo wydaję się być świetnym pomysłem. Nasze drogi mogą stać się bezpieczniejsze tylko wtedy, gdy wyciągniemy wnioski z tego, co wydarzyło się w przeszłości.