Przemysł transportu drogowego musi ograniczyć emisję CO2, a Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) ma plan.
ACEA zasugerowało, że używanie dłuższych ciężarówek do przewożenia towarów doprowadziłoby do znacznego ograniczenia emisji.
Oczywiście pomysł na dłuższe pojazdy nie jest nowy. Pociągi drogowe i przyczepy supercube są już rzeczą, która okazała się bardziej wydajna i produktywna, a także mniej zanieczyszczająca środowisko – szczególnie na dłuższych dystansach – w porównaniu do ich krótszych odpowiedników.
Według ACEA trzy pojazdy o dużej pojemności mogłyby zastąpić do sześciu zwykłych ciężarówek, zmniejszając emisję nawet o 27%.
Pierwsze w historii normy CO2 dla pojazdów ciężarowych w UE zostały ostatnio ustalone na 2025 i 2030 r. W związku z tym, że popyt na transport towarowy stale rośnie, pojazdy o dużej pojemności mogą stanowić opłacalny sposób zaspokojenia tego popytu przy jednoczesnym utrzymaniu kontroli emisji dwutlenku węgla.
Romuald
Kupujmy chleb, masło, piwo, cukier i inne artykuły od lokalnych producentów to znacząco ograniczymy niepotrzebny transport i emisję co2.