The sale of new diesel HGVs should be banned from 2040, says a new report looking at the future of freight transportation.
Raport Krajowej Komisji ds. Infrastruktury (NIC) wykazał, że brytyjski system transportu towarowego w znaczący sposób przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych. Jest to sytuacja, która powtarza się w wielu krajach na całym świecie.
NIC zasugerowała krótkoterminową zmianę na transport kolejowy i morski, ale przyznała, że nie doprowadziłoby to do całkowitej dekarbonizacji. Według raportu odpowiedzią jest przejście na paliwa alternatywne.
Jeśli transport drogowy ma zostać zdekarbonizowany do 2050 r., sprzedaż nowych pojazdów ciężarowych z silnikiem diesla musi zostać wstrzymana do 2040 r.
Chociaż transport drogowy jest oczywiście jednym z czynników przyczyniających się do emisji dwutlenku węgla – jest ich znacznie więcej.
Jednak nawet jeśli sektor logistyczny chce odejść od paliw kopalnianych, potrzebuje odpowiedniej infrastruktury. Przedsiębiorstwa polegają na wsparciu sektora logistycznego, a rządy muszą podjąć działania w celu dokonania niezbędnych inwestycji.
Koniec końców, operatorzy nie wyczarują nowych pojazdów i punktów ładowania z powietrza.