Cholibka. O co chodzi z tymi kierowcami?
Nie twierdzę, że jestem najlepszym kierowcą na świecie, ale pracując jako zawodowy kierowca, mogę mieć przewagę. Ale dlaczego jest tak wielu wariatów na drodze?
Zdałem egzamin na prawo jazdy. Zdałem kilka z nich i na żadnym etapie nie natknąłem się na zasadę mówiącą, że to dobry pomysł, aby jeździć naprawdę blisko innych pojazdów lub jeździć z nieregularną prędkością.
Wiesz jakich kierowców mam na myśli. W pewnym momencie wszyscy ich widzieliśmy na drodze. Jedynym problemem jest to, że kierowcy popełniający wykroczenia nie zdają sobie nawet sprawy z tego, co robią.
Jazda z nieregularną prędkością
Niektórzy kierowcy nie mogą się zdecydować, z jaką prędkość jechać. I nie mówię o kierowcach, którzy zwalniają, ponieważ nie są pewni, dokąd zmierzają (wszyscy to przeżyliśmy). Mówię o kierowcach, którzy mają problemy z prędkością na otwartej drodze. Jazda autostradami i drogami ekspresowymi może wydawać się ciągłą grą wyprzedzania się – z tym samym pojazdem. Znajdź prędkość, z której jesteś zadowolony i trzymaj się jej.
Złe – stop, wykreślamy – okropne parkowanie
Manewrowanie w ograniczonej przestrzeni jest zdecydowanie częścią procesu egzaminacyjnego, więc dlaczego tak wielu kierowcom tak źle to wychodzi? Nie dojeżdżają w pobliże krawężnika, skręcają o 50, aby wjechać na miejsce lub ignorują linie na parkingu, które pokazują, gdzie zaczyna się jedno miejsce, a drugie kończy się – mógłbym wymieniać dalej. Wystarczy praktyka. Niedługo po tym, jak zdałem pierwszy egzamin na prawo jazdy, pracowałem gdzieś, gdzie jedyny parking znajdował się przy dwupasmowej drodze. Kiedy parkujesz równolegle pod presją, opanujesz to dość szybko!
Trzymanie się środkowego pasa
Kierowcy, którzy nie zjeżdżają ze środkowego pasa na autostradach, nie są tylko leniwymi kierowcami, ale niebezpiecznymi. Każdy, kto zbliża się do nich z prawego pasa, ma do wyboru dwie opcje – może wyprzedzać lub może przejechać na skrajny lewy i dopiero wyprzedzić, a następnie wrócić na początkowy pas.
Brak syngalizacji
‘Zapominanie’ o sygnalizacji: kolejna moja przywara (jak możesz zobaczyć w poprzednim tekście). [link to previous Have people forgotten how to use their indicators? article] Włączenie migacza nie wymaga praktycznie żadnego wysiłku, jednak wiele osób decyduje się tego nie robić, kiedy jeżdżą po rondach, na światłach i na autostradach. Albo zapominają, albo się tym nie przejmują – tak czy inaczej, to niedopuszczalne.
Jazda na zderzaku
Jazda na zderzaku kierowcy przed Tobą jest jedną z najbardziej niebezpiecznych rzeczy, które możesz zrobić za kierownicą pojazdu. Im szybciej jedziesz, tym bardziej niebezpieczne się to staje. Nie zamierzam kontynuować. Robię się wściekły…
Jakie inne zachowania dodałbyś do listy?
Agnieszka
Ścianie zakrętów i krzyżówek. Niezwykle niebezpieczny manewr.