Wprowadzenie Uber Freight w Europie zostało ciepło przyjęte. Ciągle zwiększający się niedobór kierowców nie ma zamiaru zniknąć – a jeśli w ogóle, to będzie coraz gorzej – a brak kierowców osiągnie punkt krytyczny.
Uber Freight wystartował w Stanach Zjednoczonych dwa lata temu, a firma uważa, że wiele trudności z tego kraju jest również powszechnych na rynku europejskim.
Dane z Uber Freight sugerują, że europejski marketing pojazdów ciężarowych o wartości 354 miliardów euro jest trzeci tylko za USA i Chinami. Jednak mimo tego 21% kilometrów przejechanych samochodami ciężarowymi to podróże z pustymi przyczepami.
Dzięki starzejącej się sile roboczej i wielu kierowcom planującym przejście na emeryturę w nadchodzących latach, Uber Freight może zaoferować rozwiązanie dla spedytorów i zmniejszyć wpływ efektu mniejszej liczby kierowców.
Z perspektywy Uber Freight 85% całkowitej puli przewoźników w UE składa się z małych i średnich firm. Właśnie ta grupa ma największe trudności z łączeniem się z większymi nadawcami. W rezultacie cena towarów rośnie.
Europo, przygotuj się. Uber Freight wprowadza się do Twojej okolicy.