UE zaproponowała ambitne cele w zakresie emisji CO2, ale bez infrastruktury doładowywania i tankowania pojazdów elektrycznych i alternatywnie napędzanych ciężarówek cele te mogą nie zostać osiągnięte. Zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), cele te zostaną osiągnięte tylko w przypadku szybkiego i masowego wykorzystania samochodów ciężarowych o zerowej i niskiej emisji. Wskazują również, że obecnie nie ma jasnego planu wdrożenia wymaganej infrastruktury.
ACEA szacuje, że co najmniej 6000 punktów ładowania o dużej mocy dla samochodów ciężarowych jest potrzebnych wzdłuż autostrad UE do 2025-2030 roku. Ta liczba jest dodatkiem do 20 000 „regularnych” punktów ładowania wymaganych dla samochodów ciężarowych. Sekretarz generalny ACEA Erik Jonnaert stwierdził: „Szokujący jest fakt, że obecnie nie ma jednego publicznego punktu ładowania dla ciężarówek długodystansowych.” Chociaż widzimy punkty ładowania o dużej mocy dla samochodów elektrycznych wzdłuż naszych autostrad, nie są one odpowiednie dla samochodów ciężarowych.
Podobnie jest z istniejącą infrastrukturą dla samochodów ciężarowych napędzanych wodorem, CNG i LNG. Musimy wyraźnie ustalać cele w zakresie emisji CO2, ale więcej zastanowienia trzeba poświęcić praktycznym aspektom ich spełnienia.