Przesłuchanie w celu ustalenia, czy roszczenia odszkodowawcze z tytułu przestępstw
kartelu ciężarowego będą rozpatrzone, zostało zaplanowane na czerwiec.
Wydano nakaz na 3–7 czerwca, aby Trybunał Odwoławczy ds. Konkurencji zadecydował o
przyjęciu pozwu zbiorowego.
Roszczenia wynikają z orzeczenia Komisji Europejskiej w 2016 r. przeciwko MAN,
Volvo/Renault, Daimler/Mercedes, Iveco i DAF po tym, jak ustalono, że prowadzą kartel
ustawiający ceny.
Wiele kancelarii prawnych działa w imieniu wielu poszkodowanych, a różne organy
branżowe chcą brać udział w postępowaniu jako przedstawiciele klasy.
Wspólnie mają nadzieję, że wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, a roszczenie opt-out
klasy zostanie zatwierdzone, co oznacza, że roszczenie o rekompensatę merytoryczną
może następnie zostać złożone. Jednak decyzja o tym, ile odszkodowań zostanie
przyznanych, spodziewana jest najwcześniej do 2020 roku.
Producenci ciężarówek prowadzili działania mające na celu ustawianie ceny przez kilka lat w
okresie 1997–2011. Niestety, brzmi to tak, jakby proces sądowy mógł trwać prawie tyle
samo.