Czy to może być koniec kabin w kształcie cegły? UE przedstawiła swoje plany
wprowadzenia bardziej aerodynamicznych konstrukcji ciężarówek, aby zmniejszyć zużycie
paliwa.
Porozumienie europejskich ustawodawców oznacza, że producenci samochodów
ciężarowych mogą teraz budować ciężarówki przekraczające limity długości od 1 września
2020 r. Wcześniej nie miało to nastąpić do 2022 r.
Według komisarz ds. transportu Violety Bulc zmiany w ustawie dotyczącej masy i wymiarów
pojazdów oznaczałyby, że samochody ciężarowe przewożące ładunki na duże odległości
mogłyby zużywać do 10% mniej paliwa rocznie.
Wprowadzenie bardziej zaokrąglonych kabin zostało pozytywnie przyjęte przez Europejską
Federację Transportu i Środowiska (T&E), która twierdzi, że zapewnią kierowcom lepszą
widoczność rowerzystów i pieszych. James Nix, dyrektor ds. frachtu i klimatu w T&E, powiedział, że decyzja „otwiera drogę dla bardziej oszczędnych i bezpieczniejszych samochodów ciężarowych, które mają ruszyć w drogę od przyszłego roku.”
Jednak producenci przyczep obawiają się, że producenci kabin mogą opóźnić proces ze
względu na związane z tym koszty. Aby tego uniknąć, wielu w branży uważa, że modyfikacje
kabiny i przyczepy nie powinny być od siebie zależne.