Zmiana w kierunku pojazdów autonomicznych nie wykazuje oznak spowolnienia.
Na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas na początku tego roku Daimler Trucks ogłosił, że dodaje możliwość jazdy bez użycia rąk i stóp do najnowszej wersji ciężarówki Freightliner Cascadia.
Co więcej, firma planuje zainwestować 570 milionów dolarów na rozwój w pełni autonomicznych samochodów ciężarowych w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
Freightliner Daimlera jest najlepiej sprzedającą się ciężarówką w USA, a te nowe funkcje spełnią definicję autonomii poziomu 2 w przemyśle motoryzacyjnym (tzn. kierowca może korzystać z funkcji automatycznych, ale nadal jest w stanie w pełni kontrolować pojazd w razie potrzeby).
Mówiąc o tym, Martin Daum, dyrektor generalny Daimler Trucks powiedział: „Wysoce zautomatyzowane ciężarówki poprawią bezpieczeństwo, poprawią wydajność logistyki i zaoferują naszym klientom doskonałą wartość – a tym samym przyczynią się znacząco do zrównoważonej przyszłości transportu.”
Wcześniej w tym miesiącu Baum zlekceważył projekt elektryczny Tesli, ale Daimler jest wyraźnie zainteresowany sukcesem ich własnej ciężarówki elektrycznej.