Zamówienia na samochody ciężarowe heavy-duty spadły do najniższego poziomu od 18 miesięcy w styczniu.
Według danych ACT Research, przemysł odnotował 68% spadek przy 15 800 ciężarówek klasy 8 w porównaniu do zamówień złożonych 12 miesięcy wcześniej.
Jednak pomimo widocznego pogorszenia koniunktury, ci w branży nie sądzą, że jest to szczególnie niepokojące.
Mówiąc o odkryciach, Kenny Vieth, prezes ACT i starszy analityk powiedział: „Uważamy, że miękkość zamówień w styczniu ma więcej wspólnego ze przeciągniętymi zleceniami i bardzo dużymi zaległościami klasy 8 niż z obecnym bilansem podaży i popytu.”
Kristine Kubacki, analityk przewozowy w Mizuho Industrials, zgadza się z tym: „Wierzymy, że zamówienia pozostaną niewielkie przez kilka najbliższych miesięcy, ale warunki są nadal dość korzystne dla wszystkich.”
W całej Europie, gdzie można się spodziewać rosnącego niepokoju o coraz bardziej niepewną sytuację, analitycy są spokojni. Na przykład europejscy handlowcy oczekują rozkwitu europejskich przedsiębiorstw pomimo spadku zaufania klientów i produkcji przemysłowej we Francji i Niemczech.
Steve Tam, wiceprezes ACT Research przewiduje, że w tym roku wyprodukowanych zostanie 335 000 samochodów ciężarowych – wzrost o 5% w stosunku do ubiegłego roku.
Osobiście będę ignorować przygnębiające liczby i trzymać się radosnych poglądów specjalistów i ekspertów z branży.