Nowe badania ujawniły największe zagrożenie dla operacji przewozowych na całym świecie: porwania.
Raport BSI Supply Chain Services and Solutions i ubezpieczyciela logistyki TT Club ujawnił, że porwania ciężarówek stanowią 24% incydentów związanych z kradzieżą ładunków na całym świecie. Kradzieże z obiektów (18%), kradzież pojazdów (15%) i kradzieże z włamaniem (15%) zostały również zidentyfikowane jako poważne zagrożenia.
Cargo Theft 1H 2018 stwierdził, że sektor żywności i napojów ma najwyższy wskaźnik przestępczości towarowej (27%), a także produkty konsumenckie i elektronika są również celem przestępców.
Pod względem wartości skradzionych przedmiotów Ameryka Południowa plasuje się na szczycie listy, a następnie w Ameryka Północna i Europa.
Brak bezpiecznego parkingu jest kluczowym czynnikiem kradzieży ładunków w Europie. Raport określił przepisy dotyczące czasu pracy kierowcy jako coś, co pogarsza ten problem, ponieważ kierowcy często zmuszani są do zatrzymywania się w niebezpiecznych lokalizacjach.
W pierwszej połowie 2018 r. złodzieje w Europie celowali w ciężarówki towarowe w 86% przypadków, gdzie dochodziło do kradzieży z włamaniem w 48% przypadków. Przewaga przyczep z miękkimi plandekami w Europie czyni tę taktykę szczególnie skuteczną.
Według raportu: „Znacznie łatwiej wziąć na celniezabezpieczoną ciężarówkę niż infiltrować i kraść towary z często bardziej zabezpieczonych magazynów i innych lokalizacji placówek łańcucha dostaw.”