Grupa europejskich producentów samochodów ciężarowych otrzymała pozew wart 100 milionów funtów za ustawianie cen.
Sojusz brytyjskich detalistów, browarów i innych firm oskarżył wielu europejskich producentów ciężarówek za działania na zasadzie kartelu. Skarga została złożona przez 27 spółek (w tym Fuller’s, Adnams i Poundland) oraz trwają już przygotowania do pozwu w londyńskim Wysokim Sądzie.
Stowarzyszenie Przewozu Drogowego przygotowuje się również do uruchomienia osobnego roszczenia grupowego. Prawnicy przewidują, że roszczenia te mogą być warte 100 milionów funtów.
Uważa się, że rekompensata za 600 000 ciężarówek zakupionych lub wydzierżawionych w Wielkiej Brytanii może wynosić nawet 5 miliardów funtów.
W 2016 r. Komisja Europejska ujawniła, że producenci ciężarówek połączyli siły, aby stworzyć kartel, który pozwoliłby na sprzedaż pojazdów o cenach zawyżonych o ponad 10 000 funtów w ciągu czterech lat w latach 1997-2011. DAF, Daimler, Iveco, Renault i Volvo zostały ukarane grzywną w wysokości 2,6 miliarda funtów.
MAN Trucks wymknął się grzywnie, ponieważ to oni pierwsi przyznali się do procederu.