Raport 2018 o drogowym transporcie towarowym w Europie podsumował, jak zmienia się rynek w oparciu o koszty, politykę UE, wymagania przewoźników i Brexit.
Zgodnie z raportem europejski rynek transportu drogowego odnotował dwa lata szybkiego wzrostu. W 2017 r. wzrost wyniósł 4,5%, a nominalny wzrost ma osiągnąć do 5,4% w 2018 r. Przemysł wyraźnie będzie chciał, aby ten wzrost trwał nadal w 2019 r., ale stoją przed nim wyzwania.
Dzięki integracji większej ilości technologii, rosnącym kosztom paliwa, ciągłemu niedoborowi kierowców i zbliżaniu się Brexitu, w przyszłym roku może nadejść czas dla transportu drogowego.
Jeśli wzrost ma kontynuować, firmy będą musiały robić więcej rzeczy ze świadomością zmian rynkowych i reagować na nie. Będą musiały dokonać wewnętrznej transformacji, a jednocześnie spełnić żądania spedytorów dotyczące przejrzystości cen i widoczności łańcucha dostaw.
Europejski rynek transportu drogowego jest w okresie transformacji, a cyfryzacja wkrótce również zrewolucjonizuje przemysł. Wielkie firmy z branży i start-up’y zajmujące się tworzeniem nowych technologii oczekują nieustannego rozwoju innowacyjności, aby być na czele, ale może to doprowadzić do pogłębienia przepaści między firmami, które wykorzystują nową technologię a resztą przemysłu.
Raport sugeruje, że firmy logistyczne każdej wielkości muszą w pełni wykorzystywać technologię i inne szanse na innowacje.