Cokolwiek myślisz o zaawansowanej technologii transportowej, technologia tworzona przez projektantów ciężarówek w dzisiejszych czasach jest imponująca. Ta zaawansowana technologia koncentruje się nie tylko na alternatywnych sposobach zasilania pojazdów, ale także na tym, jak te pojazdy „myślą”.
Wcześniej w tym miesiącu port w Rotterdamie ujrzał setki ciężarówek wyposażonych w połączoną technologię testującą jazdy w konwoju, aby uczynić logistykę bezpieczniejszą, wydajniejszą i bardziej zrównoważoną.
W ramach Experience Week Connected Transport 250 ciężarówek pokonało 250 tras w ciągu pięciu dni z sześciu lokalizacji (Helmond, Tilburg, Rotterdam/Maasvlakte, Moerdijk, Roosendaal i Aalsmeer). Demonstracje w regionie Rotterdam/Maasvlakte obejmowały na przykład testowanie konwojów, wyświetlaczy jazdy, systemów kontroli ruchu i kontroli ciśnienia w oponach.
W 2016 r. miało miejsce wyzwanie związane z plutonowaniem ciężarówek, podczas którego ciężarówki jeździły bez ładunku. Tym razem ciężarówki przewoziły osiem kontenerów na prawdziwych trasach przecinających korytarze Amsterdam-Antwerpia i Rotterdam-Ruhr.
Mówiąc o tej inicjatywie, Port w Rotterdamie wyjaśnił: „Pojazdy są wyposażone w tempomat adaptacyjny (ACC), system, który utrzymuje stałą prędkość i zmniejsza prędkość automatycznie, gdy pojazd z przodu zwalnia. Każda ciężarówka jest również wyposażona w systemy, które mogą bezpiecznie prowadzić cały konwój przez skrzyżowania.”