Myśl, co chcesz o elektrycznych ciężarówkach, ale one są przyszłością. Muszą być.
Według European Climate Foundation i Cambridge Econometrics zmiana całej floty pojazdów ciężarowych Unii Europejskiej z silników Diesla na elektryczne i wodorowe może zaoszczędzić nawet do 11 miliardów baryłek ropy do 2050 roku.
Raport, poparty przez Teslę Inc., Volvo AB i Siemens AG, popiera ideę, że przejście na samochody o zerowej emisji może pobudzić stały wzrost gospodarczy w ciągu najbliższych 30 lat.
Obecnie Europa importuje około 89% swojej ropy, z czego większość jest wykorzystywana do transportu paliw.
Komisja Europejska stwierdziła, że emisja spalin wzrośnie o 10% do 2030 r., jeżeli samochody ciężarowe nie staną się bardziej wydajne. Obecnie samochody ciężarowe stanowią mniej niż 5% wszystkich pojazdów drogowych, a mimo to przyczyniają się do 22% emisji spalin z transportu w UE.
Aby spełnić wymagania dotyczące emisji, producenci ciężko pracowali nad opracowaniem rozwiązań. Jednakże, chociaż istotną kwestią jest potrzeba zmniejszenia zanieczyszczenia, to jest nią również infrastruktura i zasięg towarowy. Raport szacuje, że około 140 miliardów euro będzie musiało zostać wydane na nową infrastrukturę energetyczną, zanim flota europejska będzie mogła być bezemisyjna.
Bardziej ekologiczne ciężarówki są przyszłością, ale zmiana musi być stopniowa.