To oficjalne. IVECO Stralis NP 460 jest najlepiej sprzedającą się ciężarówką na rynku.
Ostatnie testy przeprowadzone przez europejskie publikacje branżowe potwierdziły, że jeśli chodzi o napęd na gaz ziemny, Stralis NP wyprzedza konkurencję.
Istnieje ponad 3000 Stralis NP u ponad 400 operatorów logistycznych na głównych szlakach transportowych Europy. Ciężarówki udowadniają, że technologia naturalnej energii skroplonego gazu ziemnego (LNG) firmy IVECO jest realnym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu drogowego.
Stralis NP 460 z pojedynczym zbiornikiem paliwa i podwójnym zbiornikiem LNG zapewnia wydajność, której można oczekiwać od ciężarówki z silnikiem diesla, ale przy znacznie zmniejszonym zużyciu paliwa (nawet o 15% mniej).
Operatorzy chcący przekształcić flotę na napędzaną gazem ziemnym, mają wsparcie szybko rosnącej sieci dystrybucji LNG wspieranej przez Komisję Europejską oraz inicjatywy rządowe mające na celu zwiększenie wykorzystania gazu ziemnego i biometanu w transporcie. Obecnie sieć obejmuje ponad 150 stacji tankowania na głównych trasach w Europie – do końca roku liczba ta powinna przekroczyć 300.
Tak więc, czy to jest przyszłość ciężarówek? O ile więcej firm dołączy do takich korporacji jak Perrenot, Vega Trans, DHL Freight i FERCAM i zamieni paliwo na gaz ziemny?