Co roku, jeden tydzień we wrześniu oficjalnie staje się Tygodniem Uznania Kierowców ciężarówek. W tym roku trwał on od 9 do 15 września. Prawdą jest, że inicjatywa ta jest skierowana przede wszystkim do naszych amerykańskich kolegów, ale miło jest myśleć, że niektóre z tych działań podnoszących świadomość mogą również przeniknąć do Europy.
Dodatkowo, jeśli jeden tydzień oznacza, że kierowcy ciężarówek nie są brani za pewnik, to tym lepiej, prawda?
Pomysł jest prosty: zachęcić więcej ludzi do wykazania się uznaniem dla pracy kierowców ciężarówek w utrzymywaniu towarów (i gospodarki) w ruchu.
Może to oznaczać, że kierowcy świadomie będą unikać martwego punktu ciężarówki, unikać nagłych zmian pasów przed ciężarówką, zachowywać ostrożność podczas wyprzedzania ciężarówki, unikać jazdy zaraz za naczepą i będą dawać ciężarówkom dużo miejsca do hamowania.
Ale nie tylko inni użytkownicy dróg są zachęcani do okazania swojej wdzięczności. Niektóre firmy, w tym DHL Supply Chain, również zostały zaangażowane.
W tym roku przez cały tydzień firma dostarczyła swoim kierowcom około 2000 prezentów (markowe płaszcze przeciwdeszczowe i plecaki) oraz listy (od wiceprezesa, dziękujące im za ciężką pracę). Inne prezenty obejmowały karty podarunkowe do restauracji, narzędzia i przedmioty, które ułatwiają życie na drodze.
Szkoda, że wszystkie firmy zatrudniające kierowców ciężarówek nie robią tego samego…