Share This Post

Uncategorized

4 korzyści bardziej ekologicznego transportu

4 korzyści bardziej ekologicznego transportu

Dla wielu pomysł ekologicznej firmy ciężarowej jest śmieszny: przemysł transportowy jest głównym źródłem zanieczyszczenia, jak zatem można uznać go za ekologiczny?

Jednak pomimo tego, że silniki wysokoprężne i świadomość ekologiczna nie idą w parze, tendencja do ekologiczności nie ominęła również transportu ciężarowego. W rzeczywistości coraz większa liczba flot poważnie traktuje kwestie związane z ochroną środowiska, a zielone inicjatywy pojawiają się w całej branży.

Oczywiście, prowadzenie zielonej floty wiąże się z wyzwaniami. Po pierwsze, podejmowanie decyzji, które są najlepsze dla naszej planety, może nie być najlepsze dla wyniku finansowego firmy. Istnieje również ryzyko wyobcowania kierowców, którzy nie są przekonani, że zrównoważony rozwój jest wartościową drogą do podjęcia. Ostatnią rzeczą, jaką chce zrobić firma, jest zniechęcanie pracowników, ale korzyści płynące z ekologii (dla firm, kierowców i planety) są jasne.

Teraz, gdy środowisko jest teraz gorącym tematem, a przepisy Euro VI wymagają od ciężkich samochodów ciężarowych, aby spełniały określone normy emisji, firmy nie mogą sobie pozwolić na beztroskę.

Oto dlaczego firmy decydują się na zwiększenie swojej ekologiczności.

1 Wychodzenie naprzeciw klienta

Mając tak wiele informacji na temat zanieczyszczenia powodowanego przez olej napędowy, publiczna świadomość tego tematu jest niebotyczna.

Dla wielu zmniejszenie zanieczyszczenia jest kluczowym priorytetem, a klienci są skłonni zapłacić więcej za produkty i usługi świadczone przez firmy o silnej reputacji środowiskowej i społecznej.

2 Redukcja kosztów

Właściciele flot zawsze szukają sposobów na obniżenie kosztów paliwa, a oszczędności można uzyskać na różne sposoby. Modernizacja i aktualizacja sprzętu może przynieść znaczne oszczędności. Na przykład dodanie fartuchów naczep do dużych ciężarówek może zmniejszyć opór powietrza i zużycie paliwa.

Oczywiście zakup nowych, wydajnych pod względem zużycia paliwa urządzeń jest jeszcze lepszy, ale wymaga znacznych inwestycji. Firmy mogą osiągnąć punkt, w którym utrzymanie ciężarówki i koszty paliwa są wyższe niż koszt nowego, oszczędnego modelu – w którym to momencie będą musiały po prostu znaleźć sposób na sfinansowanie tej inwestycji.

Inne strategie obniżania kosztów obejmują zastąpienie tradycyjnych podwójnych opon szerokimi wersjami, ograniczając maksymalną prędkość ciężarówek na autostradach i minimalizując czasy biegu jałowego.

3 Rozwijanie inteligentnych technologii

Technologia dotyka coraz więcej aspektów jazdy samochodem ciężarowym. Oznacza to, że można monitorować pracę na biegu jałowym, przyspieszanie, hamowanie i prędkość maksymalną, a także zmieniać zachowanie kierowcy, aby zmaksymalizować oszczędności. Tymczasem technologia GPS prowadzi do większej wydajności i mniejszego zużycia paliwa.

Innowacyjna technologia doprowadziła również do rozwoju pojazdów elektrycznych i gazowych, jednak potrzebne są większe odległości między opłatami i niższe koszty, zanim technologie te staną się realną opcją dla przemysłu.

4 Zmiana poglądów kierowców

Większość z nas lubi myśleć, że jesteśmy otwarci na zmiany, ale nie zawsze jest to takie proste. Niektórzy kierowcy są odporni na nowe technologie, sceptycznie nastawieni, że nie dostarczą wszystkiego, co obiecują. Jednak wielu kierowców jest otwartych na zmiany w technologii, sprzęcie i przepisach.

Kluczem do większej akceptacji jest edukacja i wiedza, zarówno o rzeczywistości globalnego ocieplenia, jak i korzyściach płynących z pracy dla firmy skoncentrowanej na ekologii.

Ochrona środowiska i zmniejszenie naszego śladu węglowego jest kluczowym priorytetem dla wielu. Firmy transportowe muszą znaleźć odpowiednią równowagę między ochroną środowiska a redukcją kosztów paliwa.

Kermit powiedział kiedyś: “Nie jest łatwo być zielonym“. Jakże miał on rację…

Share This Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>